Ik ga in oktober een trekking maken in Nepal en wil zelf een gids regelen.
Kan iemand mij vertellen wat een redelijke prijs afspraak is voor een trekking in het Everest gebied.
Kan ook iemand mij vertellen wat de prijs is van een enkele vliegreis van Kathmandu naar Lukla.>>>
Een enkeltje Lukla bij Yeti Air zit rond de 110 dollar.
Wat een prive gids kost kan ik je niet vertellen. Ik zou gewoon 2 of 3 organisaties in Kathmandu een mailtje sturen, dan kom je er vanzelf achter
Hoi,
Zorg er wel voor dat je van te voren kennis maakt met je gids. Wijs iemand af als je het niet zit zitten. Maak goede afspraken over wat wel en niet inclusief is. Je kan namelijk een gids treffen die je liever niet bij je wilt hebben, of die je niet meer terugziet behalve om de (drank)rekeningen in de lodge te betalen. Onderweg mag je het dan zelf uitzoeken. Echt, we zijin ze tegen gekomen en hadden zelf ook een merkwaardige gids mee.
Het voordeel als je een gids regelt via een organisatie, is dat zij dan voor jou de slechteriken eruit vissen.
Veel plezier, :wereld: groetjes Marcelin.
Bedankt voor de reacties. Mooi om te weten wat de kosten van de vliegreis zijn.
Wat de gids betreft, gaat het me om een indicatie van de kosten en hoe en wanneer je hem/haar betaald.
**
Ja, regel het zeker via een organistaie, en het allerliefst eentje die is aangesloten bij TAAN. Die zorgen er voor dat het in het algemeen goed verloopt bij trekkings, dat gidsen, dragers etc goed betaald en verzorgd worden etc.
Zomaar een richtlijn is een bedrag van 10-12 euro per dag voor een gids (ik heb sinds mijn eerste antwoord even gezocht) maar als je iets af gaat spreken, zorg dan dat heel duidelijk is wat jij betaalt en wat de gids zelf betaalt (slapen, eten , drinken etc).
Ik had zelf ook al zitten te zoeken. Maar zover als jou, was ik niet gekomen. Ik had nog een vraag voor je. Is die indicatie met of zonder verzorgingskosten voor de gids. En moet hij zichzelf verzekeren, gaat dat via de organisatie of moet ik dat doen? Namaste Bianca.
Even iets gehaald van de Thorn tree.
The professional trekking guide with government license holder cost US$.20.00 to 25.00 per day.
The strong Porter cost US$.10.00 to 12.00 per day
The Porter/Guide cost US$.15.00 to 20.00 per day
Above cost includes insurance, food, accommodation, salary.
Above cost does not includes transportation by air / surface, tip, guest insurance
Als je het via een goede organisatie doet, die dus bij TAAN is aangesloten, dan regelen zij dat.
Ik heb een gids geregeld voor 18,- per dag. Daarnaast geeft hij ook veel tips voor in kathmandu, regelt tickets voor Lukla en heeft een hotel in Kathmandu geregeld. Een kennis heeft ook met hem gereisd en is zeer over hem te spreken.
Hij heeft ons ook uitgenodigd om gast te zijn bij zijn familie in zijn dorp.
We gaan een leuke trip maken.
Bedankt nogmaals.
Mooi zo, goed geregeld! Mooie trekking gewenst (wat daar wel zal lukken). En wees gewaarschuwd, de klim vanaf de hangbrug tot Namche is een hele fikse… :wereld:
hallo,
ik ga ook rondtrekken in Nepal, maandag vertrek ik samen met een vriend
En we hebben een gids maar hij is wat onduidelijk over het bedrag. Hij vroeg 25 USdollar voor hem, en we nemene 1 drager: 10 USdollar per dag
Vraag me dan af als wij acllimatiseren en dus 2 dagen op een plaats zijn we hem ook moeten betalen. En hun verblijfplaats - lodge betalen ze toch zelf en hun eten-drank ?
Dat soort zaken, hun eten en drinken,moet je van te voren goed vast leggen. Ik zou altijd een contract willen dat ze het zelf betalen. Als ik dan af en toe denk: ik geef ze wat lekkers of een potje bier, dan is dat mijn keuze.
Dagen dat jullie acclimatiseren betaal je gewoon door, hij kan ten slotte niet even een dag naar huis om daar wat roepies te verdienen.
hoi Bianca, ik ben van plan om over 2 weken de gokyo trekking te doen met twee vrienden. Hoe lang van te voren moet je een vlucht van katmandu naar lukla boeken? En via welke airline is dat het goedkoopst? En hoe duur is de gokyo trekking ongeveer met alles erop en eraan; 1 gids + 1 drager voor 10 dagen, eten, overnachtingen, permits etc? Alvast dank voor de hulp! Groet, Paul