Mijn vriendin en ik gaan in oktober voor de 4e keer naar Nepal .
Dit keer willen we een 6 daagse tocht langs de Kathmandu vallei gaan doen , dit willen we met een gids gaan doen , dit hebben we tot nu toe iedere keer gedaan en bevalt ons goed .
Kunnen jullie een goede gids aanbevelen , hij moet wel goed Engels kunnen spreken .
Zou zo niet meteen een tocht van 6 dagen in de Ktm vallei weten muv stukje Helambu omhoog. Waarom niet langer of Pokhara? Daarbij trekking agencies genoeg te vinden op het ww web. Reclame maken mag toch niet?
Reclame voor een commercieel trekkingsbureau misschien , maar voor een individuele gids toch wel ?
6 dagen kan toch wel , zo iets , Budhanilkantha , Shivapuri , Chisapani , Chauki Bhanjyang , Nagarkot ,Dhulikhel and Pulchowki , om maar wat te noemen , zou ook graag die groene terrassen willen zien , is dat nog in de buurt ?
Misschien niet zo netjes van me, ik denk dat je het me niet kwalijk zult nemen, maar zojuist stuurde ik een berichtje naar Kelly Hendriks waarin ik aangeef een goede, betrouwbare gids te kennen. Zij is ook op zoek naar een gids.
Misschien kun je je haar post even bekijken.
Wat ik nog toe kan voegen is dat Chandra, samen met jullie, graag een tocht uitstippelt geheel naar jullie wensen. Hij spreekt goed Engels. En…maak je geen zorgen over de kosten; in goed overleg is veel mogelijk.
Ik sta open voor het beantwoorden van vragen. Makkelijkst is dat via een PB.
Bedankt voor je tip ook via PM , altijd welkom , ik heb nu zo,n 3 adressen van gidsen maar we gaan pas in oktober en zal rond augustus deze 3 een mail sturen om te kijken hoe , wat en wie . Kan meoo kvoorstellen dat niet iedere gids een 6 daagse tocht door de Kathmandu vallei interessant vindt .
Hallo Willem,
Fijn dat je al verschillende mogelijke gidsen vond.
Ik weet van Chandra dat hij ‘alles’ interessant vindt. Gewoon omdat het inkomsten betekent En omdat zijn baan hem de levensinvulling geeft die hij nodig heeft (In Kathmandu rondhangen hele dagen is ontzettend demotiverend).
En ik ken hem inmiddels genoeg (ik hield, en heb nog steeds, intensief contact met hem) om te weten dat hij open staat voor, en in staat is om, met jullie samen een passende tocht uit te stippelen.
En wat ik ook weet…maak gewoonweg contact met verschillende gidsen, nu al, om te voelen wat en wie je past Niet geschoten is altijd mis.
Chandra zal, info door jullie opgevraagd, niet vervelend doen wanneer hij toch niet jullie gids blijkt te zijn.