HELP! Reisadvies 7-10 dagen Nepal! (als onderdeel van een wereldreis :)

Hi allemaal!

Mijn vriendje en ik willen ongeveer voor 7-10 dagen naar Nepal als onderdeel van een jaar lange wereldreis en zouden graag wat advies willen! Welke plaatsen mogen wij absoluut niet missen? Hoe veel tijd per plek? Wij hebben een goed budget maar reizen vrij bescheiden! Verder denk ik dat wij een trekking van 2-3 dagen zullen doen.

Nepal
-Kathmandu
??

Advies, tips, must do’s (en don’ts), must sees etc welkom!

Alvast heel erg bedankt!

als ik uit ga van 10 dagen en je neemt de toeristische standaard route start dan in ktm 1 a 2 dgn om alle heritage sites te zien, vlieg naar pokhara doe daar de poon hill trek 3 dgn (total incl reisdag 5 dgn pokhara), bus naar chitwan 2nachten en terug naar kathmandu.
Al met al natuurlijk veelte kort maar als je echt maar 10dgn hebt dan is dit een redelijk standaard route met goed vervoer. Bus blijft nodig :frowning:

Toch nog even een aanvulling. Je zal genoeg jungle zien denk ik op je wereldreis. Ipv chitwan jungle kun je ook in de dhulikhel area een paar prachtige plekken bezoeken (lopend). dat scheelt een dag bus en die dag kun je veel beter besteden. Je kan dan kiezen voor homestay . Maar als jullie echt meer luxe verlangen dan pak je een hotel. Ik neem echter aan dat je ook wel echt iets van de cultuur wil meekrijgen ook al doe je ieder land maar kort aan.

Hi Quotas,

Bedankt voor je reactie!

Ik weet eerlijk gezegd weinig over Nepal, vandaar dat ik het baseer op 10 dagen, dat mag natuurlijk meer zijn! Wij zullen backpacken en zijn zeker van plan om een homestay te doen! Verder zullen wij zo veel mogelijk over land zullen doen en willen denk ik vanuit India de grens over. Heb je hier nog ideen over? Het fijnst zou zijn om wat plaatsen (semi) in de buurt Kathmandu te vinden die het bezoeken waar zijn zodat wij veel al met (nacht)bus etc kunnen doen.

Heel erg bedankt!

Ja ik heb daar zeker ideeen over. Ik heb je een PM gestuurd en stuur je er in de loop van de dag nog 1
met 10 dagen en een korte trekking van enkele dagen wordt het wat stressen. Ik zou er idd nog een paar dagen bij plakken.
dat geeft meer rust en natuurlijk meer mogelijkheden in di prachtige land.

Q

[