In april ga ik voor 18 dagen naar San Francisco, waarvan 2 dagen een congres ( werk) bezoeken. Dus heb ik nog 16 dagen over.
Wie heeft voor mij tips wat echt een "must see"is in SF? En tips voor goede restaurants.
Ik ga een auto huren en wil nog richting San Diego rijden. Graag tips voor bijzondere bezienswaardigheden.
Zijn er nog interessante national parks in de omgeving van SF?
Hi
Ja, Yosemite NP ligt op ongeveer 4 uur rijden ten oosten van San Francisco. Het is een erg droog jaar in California tot nu toe maar dat kan veranderen en er kan dan sneeuw liggen in Yosemite. Ook niet erg want je kan eventueel de Yarts bussen nemen voor Yosemite tours van bv Mariposa.
je kan even googlen wat er allemaal te doen is in SF maar een auto in SF is niet nodig. In tegenstelling tot bv LA is het vervoer prima.
Vlieg je terug van San Diego?
De hw1 route tussen SF en LA is prachtig vooral tussen Monterey en Cambria. Ik zou zeker 2 overnachtingen plannen voor deze route (bv Monterey en Cambria/Morro Bay/Pismo beach.
Wil je nog tijd besteden aan Los Angeles, misschien zelfs Disneyland in Anaheim?
Nog meer National Parks zoals bv Pinnacles, Sequoia Kings Canyon, Joshua Tree etc.
Bedankt voor je nuttige info
Dus voor SF geen auto nodig, OK.
Ik denk dat de tijd te kort is om LA te bezoeken.
Ik ga kiezen voor Yosemite, Pinnacles NP en die route waar jij het overhad. Ik heb ongeveer 15-16 dagen hiervoor. Dat moet wel lukken he?
Ik heb helaas geen terugvlucht geboekt vanuit San Diego. Dus ik moet weer terug naar SF rijden. Jammer, ik had beter via San Diego terug moeten vliegen.
Dus als ik vanaf 10 April tot 26 April een rondreisje wil maken , wat is dan jouw suggestie?
Dus in ieder geval Yosemite NP, en die mooie route waar jij het over had tussen LA en SF.
Graag je reactie.
Dank je !! Goede tips.
Kan ik in Yosemite lodges regelen. Ik ga dus een auto huren en dan in hotels verblijven. Hebben jullie ideeën , tips voor Yosemite ? Ik wil ook graag wandelen in het park.
Wat is de coit tower? Is het een must see?
En what about Sausilito? Moeite waard om naartoe te gaan ?
Groetjes.
Coit tower geeft je een mooi zicht over SF. Probeer zeker in Yosemite iets vast te leggen, anders verspeel je veel tijd met naar het park te rijden.
Volgende link geeft je een schat aan informatie over Yosemite en zelfs andere nationale parken, naar mijn mening misschien wel de beste Nederlandstalige site over de bezienswaardigheden: Ontdek Amerika
Dank je wel! Wat een nuttige informatie!
Dus het beste is om vanuit hier (NL) de accommodaties te regelen?
Zeker in Yosemite NP, maar ook daar buiten ?
Dus tussen LA en SF ? Op de route via highway 1
Enkel Yosemite zou ik regelen, in Amerika genoeg plaatsen om te overnachten.
Wat je wel kan doen is al enkele accomodaties bekijken om te zien wat commentaar ze krijgen en ter plekke zelf beslissen.
Ik ken je budget niet. Overnachten in Yosemite is duur in de hotels maar je kan ook bv in Curry Village overnachten.
Mariposa is een plaatsje, de grote Sequoias kan je zien in Mariposa Grove (hw41)