San Francisco kustroute naar Monterey

Aan het eind van mijn rondje om de wereld heb ik een aantal dagen in en rond San Francisco gepland. Waar is het leukst om te verblijven in de stad of aan de kust? Wat zijn must see’s in San Francisco en omgeving? Ik overweeg om eventueel ook Yosemite N.P. Te bezoeken.

Via Wereldwijzer app

Hi
San Francisco heeft geen plekken langs de kust maar je zou buiten SF bv in Half Moon Bay kunnen gaan slapen. Leuker imo is het om in SF zelf te overnachten maar hotels zijn er vaak duur. Yosemite is 4 uur rijden en 2 nachten zijn zeer aanbevolen. Ik weet niets van openbaar vervoer, doe alles met de auto maar in SF zelf heb je geen auto nodig.
Welke tijd van het jaar ben je in California? En heb je nog meer plannen daar? En wat is je budget voor overnachtingen? Een prachtig stuk kust is tussen Monterey en Cambria (Big Sur coast) maar Monterey is al zo’n 2.5 uur rijden van SF.
Yeehaw

1 like

Hi,
Ik zit inderdaad naar Half Moon Bay te kijken. En we willen ook een paar nachten in Monterey of Carmel overnachten om daar naar de autoshows te gaan o.a. Pebble Beach.
Ik ben er ca. 6 dagen half augustus, het is een stopover na onze trip in Australie en vliegen vanaf San Francisco naar Amsterdam. We hebben een huurauto en kunnen dus makkelijk naar diverse leuke plekken rijden vanaf Half Moon Bay. Yosemite twijfel ik nog over aangezien we er niet heel lang zijn, wellicht bewaren we dat voor als we een trip door USA gaan maken.

Tips voor must see’s in SF en leuke restaurantjes?

ifly magazine heeft net een trip report over San Fran gedaan:

https://www.iflymagazine.com/#/33/hidden_treasures/

Ik vind zelf Yoshi’s heel leuk: jazzclub met excellent eten en heel SF.
Mission District is mijn favoriete stuk San Francisco: ga vooral s morgens naar Mission dolores park en bekijk vanaf de top van het park het uitzicht…echt fantastisch.

De Alamo Square Seafood Grill heeft echt ontzettend lekkere visgerechten. T heeft de sfeer van een kleine franse bistro en is direct in de straat achter de beroemde Painted Ladies die je op elke ansichtkaart terugziet.

1 like