Vragen over San Francisco- Los Angeles

ik ben van plan eind januari begin februari door van sanfracisco te gaan en dan een auto te pakken en de national parken te bekijken en dan naar los angeles te rijden.
hoeveel km is dit rijden? naar welke parken moet ik sowieso? is het vetrouwd om als meisje ( 23) alleen rond te rijden? zijn er onderweg op de route Sanfran-LA, goede hostels of is het het beste om te camperen in de nationalparken? is het een plan om met de bus alles te bekijken?

oftewel: veel vragen, hopelijk veel antwoorden!

Heey, ik ben van plan om begin maart te gaan, en dan een heel rondje te maken zeg maar :slight_smile: voor 3 maanden, lijkt je dat niks?
groetjes Mark

Heey!
Ik ben van de zomer, samen met mijn ouders naar Californië geweest. Voor San Fransico kan je zeker wat tijd uitrekken, is een leuke stad helemaal als je hem vergelijkt met LA. Het centrum van LA is eigenlijk niks, wel moet je eigenlijk wel in Hollywood en Beverly Hills geweest zijn, maar dat heb je in één dag ook wel weer gezien. De parken die echt de moeite waard zijn: Grand Canyon, Bryce Canyon (weet niet of die in je route ligt) en Zion. Yellow Stone ligt iets hoger dan San Fransico, lijkt me ook echt een mooi park, ben er niet geweest maar zou er graag nog eens heen willen. Ook is het leuk om naar Las Vegas te gaan, gewoon om dat een keertje mee te maken als je er nog niet bent geweest. Wel moet je dan verder het land in rijden, dus weet niet of dat op je route ligt. Qua hotels is mijn ervaring dat die in de Nationale Parken altijd goed zijn. Maar niet in elk park is een hotel, wel zijn er kampeermogelijkheden alleen heb ik hier geen ervaring mee. Wij hebben de hele vakantie in goed verzorgde hotels gezeten, alleen de motel 8 was niet leuk… Deze lag vlak bij het NP Yoshua three, we hadden 's nachts last van lawaai in het hotel. Mijn vakantie was erg leuk en afwisselend van stad en NP. Zijn ook nog in San Diego geweest, is zeker aan te raden. Maar de afwisseling is zeker wel belangrijk. De parken zijn erg mooi natuurlijk, maar als je er een paar achter elkaar bezocht hebt, wil je wel weer eens wat anders!
Ik wens je veel succes met plannen en hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt!
Groetjes Lotte

Reis je van San Francisco naar Los Angeles, dan kan je hier een goed reisverslag met bezienswaardigheden vinden: San Francisco - Los Angeles.

Rondom San Francisco is er genoeg te zien en te doen.
Maar ook voor San Francisco kan je wel een paar dagen uittrekken.
Museums, winkels en barretjes.

Elke wijk heeft wel weer wat anders aantrekkelijks.

Zeker de moeite waard om wat langer in de stad te blijven.

Hallo allemaal.

Californie moet ik ook nog een keer geweest zijn.
Maar zijn er daar nog steeds buurten met gangs enz? of is dat nu wel verleden tijd.
Lijkt me echt super mooi gebied californie…

Totaal geen last van gehad, ben in San Francisco, LA, San Diego, de nationale parken en nog wat andere steden daar geweest. Je moet natuurlijk 's avonds altijd wel even opletten, ook dat je op de hoofdwegen blijft etc, maar ik heb er iig niets van gezien…