Kilifi, daar zijn we nog maar 1 keer geweest maar wil zeker een keer terug.
De mensen vond ik bijzonder vriendelijk en de sfeer heel relaxt.
Wat rust betreft is het in Kilifi veel beter vertoeven dan in Mombasa.
Het strand daar heb ik nooit bekeken maar op je filmpje ziet het er echt bijzonder en schoon uit.
Dit zijn onze buren, de fotoos lijken te mooi om waar te zijn maar…
Intussen is Black Marlin helemaal leeg… en staat het te koop.
De website is wel nog in de lucht zoals je ziet …
http://www.blackmarlinresort.com/villa-kilifi.php
Zo ziet het er ECHT uit op het strand in Kilifi…
Misschien een beetje off-topic, maar bedankt voor de link.
Het nadeel van veel stranden vindt ik op veel plaatsen het rif en de zee egels waardoor zwemmen moeilijk gaat.
Zo te zien op het filmpje is dat in Kilifi niet zo?
Zo off topic is het niet toch ? Safari betekend toch REIS (int algemeen) dus…
Reizen tussen de zee-egels is ook safari.
Er zijn wel zee-egels en rif, maar als het vloed is kan je makkelijk zwemmen zonder risico. ALs het eb is gaan we dan ebberen…we hebben zo vorige keer een koningsvis gezien die in zo’n plasje ‘gevangen’ zat. Dat was ook safari, mijn dochter heeft prachtige fotoos gemaakt !
Wow wat prachtig daar.!!! Maar ook duur!!!
Ach een goedkoper verblijf aan hetzelfde strand…niet slecht…!!!:vak02:
Tis te koop, het resort…
Boven mijn budget … hihi. Ik ben wel blij dat het gesloten is : geen quads op het strand …
Ik zie halvewege dat je info vraagt mbt een ballonsafari, deze kan je in de Masai Mara doen maar boek wel vooraf zodat je zeker bent van een plaatsje. De tochten zijn ondanks de prijs erg populair! Ik heb deze zelf gemaakt en heb genoten; vroeg opstaan (je gaat in het donker naar de plek waar de ballon vertrekt, direct een soort nacht game drive :slywink:) , zien hoe ze de ballon klaar maken, met zonsopgang opstijgen, uur vliegen, landen in de bush bush en daar een heerlijk champagne ontbijt waarbij de kok ter plaatse je eitje maakt zoals jij hem wilt, GEWELDIG! Je kan het hier in Nederland boeken voor 321 euro per persoon als je met 2 personen reist. Stuur me even een privé berichtje als je meer info wilt of wilt weten waar te boeken.
321 euro = 450 dollar, en als je het mij vraagt, boek gewoon lokaal, dan blijft het geld blijft in Kenia waar het hoort.
Kenia heeft buitenlandse valuta hard nodig, dat wordt op den duur omgezet in werkgelegenheid daar!!
Dat is mijn persoonlijke mening.
en de mijne
(en iedereen die van Kenya houdt (hert land niet de poster hier) :drugged::kus:
Dat ben ik met je eens, alleen is het wel heel erg zuur als je daar bent (waarschijnlijk maar 1 keer in je leven) en de mand vol zit… De eerste keer dat ik er was is het me namelijk niet gelukt een plekje te krijgen, de 2e keer heb ik wel vooraf gereserveerd. Gelukkig maar want de mand zat wederom vol! Het zijn voors en tegens, gelukkig kan iedereen zelf kiezen. Maar mocht ik toch nog een keer gaan dan weet ik wel dan ik het vooraf boek, zo’n tocht wil je niet mislopen!
Lees ook het eerste stuk van dit bericht.
EEN BALONVAART KUN JE BIJ DE LODGES OF BIJ EEN LOKAAL SAFARIBEDRIJF BOEKEN, VOOR DEZELFDE PRIJS 450 DOLLAR.
Vooraf boeken in het hoogseizoen, bij een lokaal bedrijf, is een goede tip.
Ik heb verder 5 jaar van mijn leven in Kenia gewoond, en weet dus best waar ik over praat.
De overheid zuigt de bevolking leeg, en buitenlandse reisburos, mensen die zelf nooit voet op Keniaanse bodem hebben gezet, doen gezellig mee :mad:
Jemig sorry hoor! Je hoeft niet direct zo agressief te reageren. Misschien zijn er ook mensen die dit forum lezen en willen boeken bij een bedrijf dat anvr en sgr aangesloten is. Iedereen mag hier toch zijn ervaringen en/of tips kwijt of niet soms???
Natuurlijk mag dat, graag zelfs.
Vertel eens, wat is jou motivatie om voor dezelfde prijs ballonvaarten aan te bieden vanuit Nederland?
(geldgewin mischien)
Onze eerste keer op safari werden we bang gemaakt door onze Nederlandse reisleidster in ons hotel dat we niet verzekerd zouden zijn tegen ziektekosten en daarom niet bij lokals moesten boeken.
Na even de voorwaarden van het ziekenfonds door te hebben gelezen, bleek IEDEREEN standaard verzekerd te zijn.
ERUG TRIEST vond ik dat, maar dat is persoonlijk.
Kenya, ik vind je helemaal niet agressief.
Jij hebt duidelijk verstand van het land en kent de gang van zaken daar.
En je maakt ons samen met bijvoorbeeld mwende erg bewust van onze eigen pleziertjes ten koste van de plaatselijke bevolking.
Ik ben daar blij mee!!! Daardoor boek ik bij locals en zal ik hier beter bij nadenken. Dank je wel hiervoor.
Ik begrijp wel dat het als tip bedoeld is om vooraf te boeken maar je kunt ook vooraf bij locals boeken.
Groetjes:zon02:
Dank je voor het compliment.
Het is niet zozeer de bedoeling om jullie te gaan verbieden om dure uitspattingen te doen. We (Kenya en ik) zouden heel erg graag hebben dat onze Kenyanen ervan profiteren en niet alleen Europeanen. Die zijn al rijk genoeg.
‘‘Onze’’ blanke reisleiders die ons aanraden bij alleen bij hun te boeken en maken het soms zelfs zo bont dat ze je letterlijk adviseren om het hotel niet uit te gaan ! Onvoorstelbaar.
Zelf heb ik 1 ervaring met een ballonvlucht in de mara. Ik lag lekker te slapen en opeens een heel luid geraas !!! Geen idee wat het was !!! Zat rechtop in mijn bed en… het bleek zo’n opstijgende ballon te zijn ! :unibrow:
**Hou aub. in gedachte dat een ‘poolboy’’ die je handoeken op je zonnebedje legt 40 euro per maand verdient !! En een zak Unga kost nu 85 Ksh. (**en nee dit is geen zielig verhaaltje, ik heb de loonstrookjes zelfs gezien !)
Het kan voor sommige mensen een reden zijn dat de reis via een anvr en sgr aangesloten bedrijf loopt en daardoor bij problemen en klachten ergens terecht kunnen. Denk nu alsjeblieft niet dat ik hiermee bedoel dat er gegarandeerd problemen ontstaan bij het boeken van een reis en/of excursie bij een lokaal bureau maar is nou eenmaal ook een doelgroep die dit simpelweg niet willen. Daarom zijn er ook nog steeds mensen die de reis bij een Neckermann of Holland Internation boeken en niet rechtstreeks. Aangezien er op het forum alleen nog berichten stonden over het (vooraf) lokaal boeken dacht ik deze mensen misschien wel wilden weten dat het ook vooraf in Nederland gereserveerd kan worden. Dat is alles, mij hoor je niet zeggen dat anderen er geen verstand van hebben en natuurlijk gun ik de locals het aller beste maar deze groep mensen mag toch ook geinformeerd worden over de mogelijkheden?