Tips route Bali/Komodo

Hallo,

Eerst een tip voor de snelle beslissers. Net een ticket geboekt bij Maleisie Airline’s Amsterdam-Denpasar voor €490,- all-in vertrek 30-05 retour 21-06.

Wil graag vanuit Bali of Gili eilanden naar de plek waar Komodo varanen zitten. Heeft iemand hier tips over. Is dit goed op eigen houtje te doen of is dit beter georganiseerd te doen?

Alvast bedankt.

Je kan ook vanuit Lombok met een touristenboot (bv Perama Tours) naar Komodo varen. Deze trip duurt 2-3 dagen, en stopt op allerlei mooie plekjes langs de kust van Sumbawa om daar bv te snorkelen.

De boot is heel basic, maar het eten is goed. Ik vond het een leuke trip, ideaal als je geen zin hebt in lange busritten/nachtbussen of niet veel tijd hebt.

Hallo,

Tijdens onze dagen op Bali deze zomer willen we ook naar Komodo reizen. Via internet heb ik de site www.komodotheedge.com gevonden.

Hun raden aan om vooraf te boeken (en 50% aan te betalen) via securepay, aangezien de binnenlandse vluchten schaars zijn in het hoogseizoen.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze organisatie (ik kan op internet namelijk geen recensies vinden)? En of vooraf boeken wel essentieel is of juist volledig af te raden.

Zijn de binnenlandse vluchten daar wel betrouwbaar?

Bedankt.

Met vriendelijke groet

Matthie

Oef, wij hebben ook zo’n goedkope “cruise” gedaan op een vissersboot. Het was een mooie tocht, leuke snorkelplekken en lelijke varanen maar oh die ene nacht… de golven waren zó vreselijk hoog, we gleden van bakboord naar stuurboord en weer terug terwijl ik me afvroeg óf en waar de zwemvesten waren. Onder het dek hoorde ik de volgende morgen. Ik ben niet gauw bang maar die nacht heb ik me wel afgevraagd of dat de laatste zou zijn.
Ik had er van tevoren al over gehoord maar eigenwijs als ik ben wil ik alles zelf meemaken/uitvinden…

Ben 3 Jaar geleden die kant op geweest. En heb het vanaf het eiland Flores gedaan (mooi eiland!!! zeker de moeite waard, en veel minder touristich als bali).
Vanaf Flores zijn wij 's ochtends vroeg vertrokken met een soort vissersbootje. Het was gewoon een dagtripje en ondertussen ook stoppen om eventueel als je wil te snorkelen (vanui la buanbajo). Geweldig om die komodo veranen in het echt te zien, wel een beetje angstig want ze zijn erg groot en zien er niet echt aantrekkelijk uit maar wel een hele mooie wandeltocht door het gebied gemaakt met een gids van de komodo. Geweldig om te doen!!!

1 like