Reis naar Indonesie, hulp gevraagd?!

Goede morgen,

We zijn druk bezig met de voorbereidingen om een reis te maken naar Indonesie.
Nu hebben we Java en Bali in onze reis gepland, het Komodo eiland ligt eigenlijk niet op de route en we hadden gezegd dat we dit beter dan ook niet in de planning kunnen verwerken, omdat het (denken we) te ver reizen is van het eiland Bali.
Maar het lijkt ons toch wel heel gaaf om een dag tour te doen in de hoop dat we deze fantastische beesten kunnen zien.
Kan iemand ons helpen/tips geven om het eiland Komodo toch in de planning kan?
En hoe kom je uberhaupt op het eiland?

Als het niet kan dan moeten we er ons bij neer leggen, en dan gaan we proberen om Pulau Lombok in onze planning erbij te verwerken.

We willen graag 2,5 week naar Indonesie we hebben nog niet echt een planning maar alle bezieswaardigheden hebben we opgezocht die we graag willen bezichtigen en daarbij de betreffende plaats bij gezocht zodat we binnenkort een realistische planning kunnen maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Johan en Else

Hoi Johan en Else,

Ik ben jaloers op jullie (tenminste, ik zie dat jullie bezig zijn met reizen plannen naar Indonesië, Thailand, Kenya en Gambia)!

Een dagtour naar Komodo vanaf Bali is wel erg ambitieus. Als je weinig tijd hebt is het het beste als je vanaf Bali vliegt naar Labuan Bajo. Er zijn een stuk of 7 dagelijkste vluchten van verschillende maatschappijen. Als je 's ochtends vroeg vliegt kan je dan wellicht in Labuan Bajo een tweedaagse tour voor Komodo kunnen regelen, en de volgende dag 's avonds weer terugvliegen naar Bali. Als je al eerder via internet of op Bali zo’n tour regelt is misschien makkelijker, maar waarschijnlijk wel duurder.

Als je nog korter zou gaan lijkt het me zonde van het reizen (twee dagen lijkt me eigenlijk al erg kort).

Groeten,

Erwin

Hoi Erwin,

We hebben ons in die landen verdiept en daar willen we sowieso nog een keer heen in ons leven! Maar het word eerst Indonesië en misschien verder het jaar in een TUI reis naar Gambia. En de andere reizen kunnen later ook nog wel een keer! We hebben nog niet de mogelijkheid om alle landen dit jaar te gaan bezoeken haha!

Dank u wel voor de reactie, ik verwacht dat we Komodo dan overslaan, op Bali en Java zijn ook vast nog wel meer bezienswaardigheden te zien!

Johan en Else