Beste reisfanaten,
Ik zit op dit moment in Australië en ben van plan om ergens tussen eind augustus en midden september terug te gaan naar Maleisië voor een aantal weken en zag dat een vlucht via Bali goedkoper is dan rechtstreeks naar Maleisië, dus dacht waarom niet ook een week of 2 naar Bali. Ik wil dan ook absoluut een tocht maken naar de Komodo eilanden, iets wat al lange tijd op mijn verlanglijstje staat.
Nu heb ik net het een en ander gelezen en zag ik een 5 daagse trip van Lombok naar wat andere eilanden waaronder Komodo voor 3mil rupia. Is dat een redelijke prijs (voor Indonesië)? En ik vraag me af hoeveel tijd ik voor Bali en waarschijnlijk dus ook Lombok moet uittrekken om redelijk wat te zien? Ik hou vooral van het bezichtigen van historische plekken en natuur en ik ben niet iemand die op het strand een week gaat liggen bakken, ookal is een dagje af en toe wel lekker. En ik zag dat je ook prima kan surfen op Bali, dus dat zou ik ook een dag of 2 kunnen doen.
Ik zit zelf aan 2 weken te denken, maar vraag me af of dat genoeg is. Zeker omdat ik die trip naar Komodo Island wil maken. Wil niet veel langer blijven, omdat ik ook naar Sarawak wil in Maleisië (min 2 weken) en nog wat tijd op het vasteland, toch ook 2 weken denk ik. En dan weer terug naar Oz om weer wat centen te verdienen en natuurlijk de rest van het land te ontdekken!