Goedendag mede reizigers,
Ook voor ons staat er weer een mooi reisjaar voor de deur, dit jaar gaan wij(4personen) naar indonesie. Na veel gelezen te hebben, zijn wij tot een reisschema gekomen. Mochten jullie tips of ideeen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag. Wi gaan 18 dagen, waarvan dag 1 en dag 18 de vliegreis beslaan. Wat we wille zien is, bali, komodo en de Gilis. Onderstaand de globale planning.
Dag 1: vliegreis
Dag 2: aankomst denpasar, bijkomen vlucht(in de buurt van het vlieggveld)
Dag 3: boot naar Sengiggi(vanaf padangbai)
Dag4 :vrije dag Sengiggi
Dag 5 t/m 9: start 5 daagse komodo tour(perama) overnachting Sengiggi
Dag 10 t/m 11:Gili eilanden begin dag 11 terug naar Padangbai
Dag 11t/m 17: Bali( eventueel huren van villa of suites)
In de avond van de 17de dag, terug vlucht
Dag 18: aankomst Amsterdam
Op bali willen we een aantal dingen doen, zoals een bezoek aan ubud(monkey forest), tempels bezoeken, en eventueel naar het natuurreservaat in het noordwesten, er zullen vast nog veel meer bezienswaardigheden zijn dus als je er een paar weet hoor ik het graag.
Verder vroeg ik mij af hoeveel je kwijt bent voor het eten gemiddeld per dag.
Daarnaast kun je van padangbai naar sengiggi met een fastboat, weten iemand hoeveel dit kost en kan je ook een retourtje kopen met een stop over op de gilis voor 1 nacht?
Weet iemand nog leuke accomadaties op bali/ sengiggi?(lees, geen hostels maar een overnachting van rond de 25 euro p.p)
Volgende week is de vakantiebeurs en wellicht gaan we daar al een aantal dingen boeken.
Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken,
Groeten Arjen