Bali of Lombok naar Komodo eilanden & Flores

Hallo,

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een boottrip vanaf Bali of Lombok naar de Komodo eilandne en Flores. Waar kan ik dit eventueel boeken (website) en hoe duur kost het.

Alvast bedankt!

Groet,

DannHann

Wat voor een boot wil je? Een ferry met locals of een kleinere boot met alleen maar touristen?

De ferry gaat eens in de 14 dagen, info is te vinden op http://www.pelni.co.id/

De boot voor touristen gaat minstens eens in de 6 dagen, info is te vinden op http://www.peramatour.com/

Ikzelf heb de trip met perama gemaakt. Deze duurt 3 dagen, en je maakt onderweg allemaal stops waarbij je bv kan snorkelen of een korte trekking kan doen. Ook staat er een bezoek aan de Komodo eilanden op het programma. De Pelni boot stopt alleen in havens, dus je ziet minder van de omgeving. (Al zal het uitzicht vanaf de boot redelijk identiek zijn, al is de pelni boot trager…)

Hey Jenny,

Thx voor de tip! Ik wil zelf ook een trip van 3 dagen doen aangezien ik maar 1 maand op Bali ben.

Ik ga gelijk de site bekijken…thx

Dat 3 daags tripje is leuk om te doen,neem alleen geen slaapplaats in een hut: veel te benauwd. Slaap lekker op het dek en bekijk de sterrenhemel,

Ik ga in september naar Bali, maar ben helemaal gek van Komodo Varanen. Ik zou dus graag een paar daagjes Komodo pakken. Is het mogelijk om vanuit Bali een vlucht te regelen naar Komodo? (dus niet de rest van de eilanden)
Heeft iemand hier ervaring mee en weet ongeveer wat zo’n vlucht kost?

Voor de varanen kan je ook heel goed terecht op het eiland Rinka, daar zie je ze gegarandeerd vaker en beter dan op Komodo zelf.

Vlucht vanaf Bali naar Flores boeken,er vliegt niks op Komodo zelf,bij een reisburo op Bali of op het vliegveld bij het kantoor van Merpati Airlines >> misschien dat er nog andere airlines naar toe vliegen?, Op Flores een boot charteren naar Rinka

Vlucht en het charteren van een boot is voor onze begrippen niet duur maar goedkoop, juiste prijzen weet ik ff niet meer helaas,

Alternatief: vanuit Benoa Harbor op Bali een 4 of 7 daagse boottocht boeken voor een trip naar genoemde eilanden

Ok, heel erg bedankt voor de info! Ik ga er achteraan

Heel erg bedankt voor deze nuttige info!

Wij gaan o.a. naar Komodo/Rinca eind juli/begin augustus en zullen zoals gebruikelijk weer een reisverslag met foto’s publiceren op onze website.

Wij hebben enorm hoge verwachtingen van deze reis!

Robert & Els
OneStop-Travel.nl

Hallo!

Ik, 65 jarig nog kwiek dametje, wil als onderdeel van mijn vakantie per boot van lombok naar Flores. Wie weet van de (low) budget mogelijkheden die voor mijn leeftijd nog te doen zijn. Zoonlief raadde busreis aan zijn moeder liefdevol maar dringend af…

Beste Annamarije,

De boottochten zijn prima te doen, hoor.

Kijk voor een impressie maar eens op ons Bali Komodo Lombok Flores Rinca reisverslag

Groet,
Robert

Hallo Robert, heel veel dank voor je reactie. Ik heb vanmiddag likkebaardend voor mijn laptop gezeten en ga je verslag vanavond nauwkeuriger bekijken. hartelijke groeten, Marijke (Annamarije)