Van Lombok naar Komodo en Flores

Wij willen in januari 2010 vanuit Lombok een toer maken naar Komodo en Flores.
Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden met een boot.
Mijn interesse gaat uit naar een tocht over land liefs met een chauffeur/gids.
De oversteken per ferry.
Dit hebben wij vorig jaar gedaan op Sumatra Java en Lombok.
Heeft er iemand ervaring en / of kontakten voor mij.:zon02:

Ik weet niet aan welke kant je wilt beginnen, maar wanneer je aankomt in het oosten van Flores (Maumere) vind je daar op het vliegveld voldoende gidsen die je verder kunnen helpen. Samen met hen kun je dan een trip naar Labuan Bajo opstellen.

De ferry stopt niet op Komodo, maar vanuit LB worden er volop dagtrips in kleinere boten aangeboden naar Rinca en Komodo.

Je kan er ook voor kiezen om met zo’n kleinere boot van LB terug naar Lombok te gaan, deze doet er twee dagen/nachten over en maakt onderweg allerlei interessante stops. Verder kun je de ‘rechtstreekse’ ferry richting westen nemen (Pelni, eens in de twee weken, stopt o.a. in Sumba, Sumbawa enz.) of kiezen voor een combinatie van ferry en auto (of bus) over Sumbawa.

1

Ik weet niet of deze ook kent? (zie videofilmpje) http://komodo.peramatour.com/HKC0102en.php

De data staat op hun site wanneer ze vertrekken.
Je ziet veel wat je anders niet zou zien denk ik.

Ik wil het in maart doen. Zoek naar ervaringen van mensen maar nog geen reactie gehad. Ja een slechte op lonelyplanetsite maar die had te luxe verwachtingen van die boot, dus dat tel ik niet mee.
Mij lijkt het erg leuk.