Wat is de beste manier om naar de komodo eiland te gaan? Er worden meerdere tourtjes aangeboden om met een boot vanaf lombok naar komodo te varen. Weet iemand een veilige en goede tour operator hier voor?
De andere mogelijkheid is vliegen vanaf depansar en zouden we dus weer terug moeten naar Bali. Wot zijn hier voor de kosten en welke vliegmaatschappijen zijn aanbevolen?
of heeft iemand ervaring om via lombok en sumbava naar labuangbajo op flores via land te reizen? hoe lang zou dit ongeveer duren?
We hebben nog ruim twee weken en we willen graag nog duiken bij de gilli’s, misschien nog een beetje rond kijken op lombok of naar komodo eiland. en dan terug naar Bali voor nog een paar dagen Ubud.
Een boot reis die vaak wordt aangeboden van de Gilis naar LB (Flores) is de 4 dagen 4 nachten tour. Deze vertrekt van Lombok en doet LB aan binnen 4 dagen. De boot is tamelijk eenvoudig, de tocht is super mooi. De boot stopt namelijk bij allerlei eilandjes waar je kan snorkelen. Kosten 1.500.000 IDR. Neem wel zelf wat snacks en drinken mee want de maaltijden kunnen klein zijn.
Van LB moet je wel vervoer terug regelen naar lombok of bali…
Ik heb deze tocht gemaakt, en er was voldoende eten. Maar better safe than sorry, je kan altijd iets meenemen aan eten. Drinken is aan boord te koop.
Vanuit Labuan Bajo kun je terugvliegen naar andere eilanden, er gaan bv meerdere vluchten pee dag maar Bali. Ook kan je in 3 nachten/ 2 dagen terugvaren.
Flores is trouwens ook heel mooi, als je tijd hebt zou ik overwegen daar een tijdje te blijven!
Op de Gili’s worden idd heel veel boottochtjes verkocht, gewoon doen zou ik zeggen
Ik heb enorm genoten van die boottocht maar tip van de dag : neem oordopjes mee (ook al bieden ze weinig soelaas)
Soms moet men 's nachts doorvaren en de motor is niet bepaald van het stille type !
Op de Gili’s zelf hebben wij ook een ticket gekocht om terug te vliegen naar Denpasar vanuit Labuan Bajo. De tijd ontbrak ons namelijk om Flores te verkennen, maar als die er is, zeker doen ! In Labuan Bajo worden meer dan genoeg mogelijkheden geboden.