Komodo of Flores

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een tweedaagse trip (prijzen e.d.) vanaf Bali naar Komodo of evt. Flores? En zijn excursies als deze gewoon te boeken op Bali zelf of is het aan te raden dit ver van tevoren al te regelen?

Vanaf Bali kun je niet naar Komodo vliegen (geen vliegveld), en dus vlieg je naar Labuan Bajo. Vanuit Labuan Bajo kun je een boottochtje naar Komodo boeken.

Of dit alles (inclusief reis) in twee dagen te proppen valt hangt een beetje van de vluchttijden af. Persoonlijk zou ik dag 1 naar Labuan Bajo vliegen, dag 2 Komodo bezoeken, en dag 3 ('s ochtends vroeg) terug naar Bali gaan. Je wilt niet als je boot een beetje vertraging heeft je vlucht missen. De prijs voor een retourticket zal tussen de 100 en 200 euro liggen, hangt een beetje af van de maatschappij.

De veranen zijn mooi/speciaal, maar ik vind ze niet speciaal genoeg om voor zo’n korte trip zoveel geld uit te geven. Dan zou ik eerder langer gaan, en met de boot terug naar Bali (Lombok) keren of een deel van Flores ontdekken.

1 like

Bedankt voor je reactie Jenny. Ja, misschien is een week op Bali ook wel te kort om ook nog naar Komodo te gaan. Soms lees ik hier en daar weer wat en dan word ik zo enthousiast, dan wil ik gewoon teveel in een week proppen. :slight_smile:

Hej, ik was deze zomer een week in Bali en 13 dagen op Flores. Wij deden eerst een rondrit en verbleven nadien in LabuanBajo. Van daaruit gingen we een dag met de boot naar Rinca (2u varen), Komodo is 4u varen. Het bezoek aan het park is behoorlijk duur en op zich niet zo spectaculair. Wij zagen 5 varanen maar je moet wel geluk hebben want het zijn wel grote eilanden. Ik zou zeker niet alleen daarvoor zo’n grote en vrij dure verplaatsing maken.
Groetjes,
NIK

1 like

Top, bedankt voor jullie reacties. Ben eigenlijk wel blij om te lezen dat het minder geweldig is als het lijkt, dan kan ik Komodo rustig van mijn lijstje afstrepen. :slight_smile: