Hallo allemaal,
Ik wil dit jaar eind juli voor 17 dagen naar Thailand. Ik wil graag zoveel mogelijk zien, maar wel een goed te doen reisschema hebben. Heeft er misschien iemand tips voor mij wat ik absoluut gezien zou moeten hebben? En in welke volgorde ik dan het beste kan reizen?
groetjes Mariëlle
Ligt er helemaal aan wat je wilt/doen zien!
Strandvakantie’s-Natuur-Cultuur of alles een beetje?
Wil je reizen-vliegen- liever 1 of meerdere dagen shoppen ect ect.
Dan kan ik je beter helpen…
Hoi!
Wij gaan 14 dagen naar Thailand voor onze huwelijksreis en dit is ons schema:
Dag 1 Vlucht Amsterdam-Bangkok retour rechtstreeks
Dag 2 Aankomst Bangkok, verblijf in Bangkok zelf
Dag 3 Drijvende markt, River Kwai, Tiger Temple, Olifanten, Lunch
Dag 4 Via Bangkok met de trein naar Chumphon (8.05), verblijf daar
Dag 5 Chumphon
Dag 6 Vertek met ferry naar Ko Tao, intrek in villa
Dag 7 Ko Tao in villa
Dag 8 Ko Tao in villa
Dag 9 Ko Tao in villa
Dag 10 Ko Tao in villa
Dag 11 Ko Tao in villa
Dag 12 Ko Tao in villa
Dag 13 Uitchecken villa, zelfde weg terug naar Bangkok
Dag 14 Khao Yai National Park
Dag 15 Terugreis naar Nederland
Hoi Jolanda!
Bedankt voor je snelle reactie 
Heb je dit schema zelf bedacht of is dit een georganiseerde reis? Ik heb echt geen idee waar ik het beste kan boeken enzo, dit is echt de eerste keer dat ik een reis als deze ga doen. Waar heb jij alles geboekt?
groetjes Mariëlle
Ik wil inderdaad van alles wat. Als ik kijk naar georganiseerde reizen, beginnen die vaak met natuur en cultuur en eindigt die met strand. Bangkok is geloof ik wel een stad waar je meerdere dagen moet verblijven? Die volgorde lijkt mij wel een goed idee. Dus kom maar op met die tips haha. En bedankt voor je snelle reactie!
groetjes Mariëlle
Ik heb het zelf uitgevogeldm ook voor het eerst!! Ik heb wel op www.thailandonline.nl gekeken en daar wat dingen van gepikt! Maar het schijnt allemaal zo makkelijk te zijn! Gewoon losse tickets geboekt en we nemen in ieder geval een hotel met een pendeldienst vanaf het vliegveld zodat dat ook geregeld is! Verder schijnt er op elke meter een reisbureautje in Bangkok te zitten waar je je tripjes kunt boeken! Hotels boek ik online en de villa hebben we ook via internet van particulieren! Best makkelijk allemaal hoor en véél goedkoper dan georganiseerd en nu zitten we ook niet in zo’n vervelende groep met mensen die je 9 van de 10 keer alleen maar irritant vindt! heb dat programma “wie is de reisleider” nu wel eens gezien, dat lijkt me een hel!! Haha! Al die verplichte dingen en uitleg enzo!
Groetjes!
haha, ik begrijp precies wat je bedoelt! Daarom wil ik inderdaad ook liever niet georganiseerd en ook de prijs die je voor zo’n georganiseerd iets betaald vind ik iets te hoog. Dan ga ik liever zonder irritaties op pad haha. Bedankt voor je tips, ik neem ze zeker mee in mijn zoektocht naar mijn perfecte Thailand-trip!
groetjes
Hallo Marielle,
Na Bangkok zou je naar Kanchanaburi kunnen gaan.
Of naar een nationaal park zoals Khao Sok/ Khao Yai.
Deze laatste is goed met Kanchanaburi te combineren.Daarna kun je bv naar het eiland Ko Chang gaan dit is wel een mooi rondje om te maken en dan heb je van alles wat…
Verder is ko Tao of Ko Samui heel gemakkelijk te bereiken vanaf Bangkok. En kun je een prachtig rondje eilandhoppen doen.
Vind persoonlijk het noorden schitterd mooi maar voor 17 dagen zou ik dit niet doen, dan ben je meer aan het reizen dan aan het genieten.
Zou Bangkok op het laatst nog 2/3 dagen meepakken om lekker te shoppen en excursies te doen zoals het koningklijk paleis en Wat Po bezoeken (Erg toeristisch maar daar moet je geweest zijn) en een fietstocht maken door de stad!
Hoop dat ik je zo niet in de war hebt gebracht!!
1 like
En zeker alles zelf regelen, gewoon een ticket boeken en bv 1 overnachting voor als je aankomt, maar alles is heel gemakkelijk te regelen daar. Echt op iedere hoek zit een bureautje waar je alle tochten, tickets ect kunt kopen. Zeker in de buurt van Khao San Road daar struikel je erover…Het lijkt eng maar Thailand is een zeer gemakkelijk te bereizen land en alles is te regelen. Zo bespaar je idd een berg geld uit, je kunt je Bahtjes beter daar besteden.
1 like
Hoi!
Bedankt voor de tips! Het lijkt inderdaad best ‘eng’ om de reis niet helemaal vooraf te plannen en geregeld te hebben, maar dat maakt het juist ook wel erg leuk. En heb je nog tips waar ik goed zou kunnen overnachten deze reis, ervan uitgaande dat ik dus idd alle plaatsen aan doe, die jij hebt voorgesteld?
groetjes Mariëlle
Heb zelf in veel verschillende guesthouses gezeten op veel van deze plaatsen. Zal even een paar namen opzoeken voor je morgen want heb die info nu niet bij de hand en mijn geheugen laat me wel eens in de steek…
Zelf boek ik altijd een overnachting in de buurt van Khao San Road, zoals bij Royal Princess Larn Luang of het Navalai River Resort-persoonlijke favoriet- op de dag dat ik aankom. Dan wil ik wel een goed hotel hebben en het liefst een zwembad om even lekker te acclimatiseren…
Verder kun je bij ieder guesthouse/ hotel altijd vragen of je de kamer mag zien, dit is in Thailand de normaalste zaak van de wereld! Altijd doen!
Je kunt ook bv de dag van tevoren op b.v. Agoda/booking een hotel boeken, dan moet je veelal wel een creditkaart hebben.
Groeten en ik laat je nog de namen weten van verschillende guesthouse/hotels
Peter
Super dat je dat voor me wilt doen! Ben je zelf al vaak in Thailand geweest?
Het lijkt me zo’n geweldig land! Ik hoor nog wel van je, alvast bedankt!
groetjes Mariëlle
Hallo marielle,
Hier nog info over de accommodatie.
Kanchanaburi -Blue star Guesthouse was 600Baht voor een rivierzicht airco
Ko chang- Bleu Lagoon Resort 1000Baht met airco(misschien een aanrader als je nog kooklessen wil nemen want dat geven ze hier, echt leuk om te doen)
Ko Tao-Charm Churee Villa was een prijzig resort maar had het online geboekt voor 2500 Baht per nacht, is veel geld maar zat wel in een prachtige privevilla met een schitterde ligging …Op een rots met uitzicht over een prachtige baai.
Ko Tao-verder accommodatie genoeg daar voor onder de 1000 Baht.
Ko Pha ngan- Sarikantang 1200 Baht voor een leuke houten bungalow op 50 meter van prachtig wit zandstrandje.
Ko Samui- The Florist Resort/Sunbeam beide rond de 1000 Baht vooral de eerste is erg goed.
Heb voor je de betere guesthouse/bungalows even opgezocht wat waarschijnlijk wel binnen je budget valt en waar ik zelf erg tevreden over was qua prijs/kwaliteit. Slaap zelf ook vaak in wat mindere ‘goden’ maar daar is de prijs dan ook naar.
Verder is op deze plaatsen accommadatie genoeg voorhanden, dus je zal niet op het strand slapen als je niets boekt. Doe ik zelf zelden…
Ben zelf nu 3 keer in Thailand geweest en ga in november voor de vierde keer en nu naar het uiterste zuiden, omdat ik eerst naar Maleisie/Borneo toe ga. En dat is voor mij- als echte rugtasreiziger -een unicum want kom eigenlijk altijd maar 1 keertje ergens want wil altijd iets nieuws zien, maar was direct fan van dit land Jaja kijk maar uit anders word je ook met het virus besmet.
Groeten Peter
1 like
Super, bedankt! Ik ga ze allemaal noteren. Moet zeggen dat ik alleen de zoektocht naar alles al helemaal geweldig vind haha. Het zoeken van een goedkope ticket en het uitdokteren van de makkelijkste reisroute enzo. En er is zoveel te zien! Moeilijk kiezen… Geweldig, krijg er echt de kriebels van! Heb ook zo’n vermoeden dat ik als ik ben geweest, ik volgend jaar wel weer wil haha. Maar het spreekt me ook erg aan wat jij doet. Elke keer ergens anders heen gaan. De wereld is zo mooi en zo groot, het is zonde om dan steeds naar dezelfde plek te reizen. Maar ik ben echt ontzettend benieuwd!
Je reist wel in de allerduurste periode, vanaf Dusseldorf is eind juli goedkoper dan vanaf Schiphol, maar daar was je al achter denk ik.
In Kanchanaburi altijd welkom bij Rainy Travel en een overheerlijke kookcursus is ook snel geregeld.
Groeten Bauke
Hoi Bauke,
Ik weet het… Daarom probeer ik op m’n werk nu ook te regelen dat ik eind augustus vrij kan krijgen. Scheelt toch weer iets. Nog later zou nog beter zijn, maar helaas zit ik met school, dus dat gaat dan niet lukken. Bedankt voor je tip, ik ben niet echt een kookwonder, dus zo’n cursus zou me wel eens kunnen helpen haha.
groetjes Mariëlle
Hou je er rekening mee dat het dan wel volop regenseizoen is? Daarom is het ook goedkoper…
Heb ik gehoord, maar regenseizoen daar betekent toch niet hele dagen stromende regen, maar af en toe fikse buien? Of heb ik dat verkeerd?