Thailand 17 dagen

Volgend jaar gaan we dus voor 2,5 weken naar Thailand. We komen op 4 juni aan te Bangkok en vertrekken terug 21 juni naar België.

Ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan en zou volgende route willen doen:

4 Juni: Aankomst Bangkok
5 Juni: Bangkok
6 Juni: Bangkok
7 Juni: Kanchanaburi (Trein of bus?)
8 Juni: Kanchanaburi
9 Juni: Ayutthaya (Bus vanaf Kanchanaburi? Of trein via Bangkok?)
10 Juni: Nachttrein naar Chiang Mai (is dit mogelijk vanuit Ayutthaya?)
11 Juni: Chiang Mai
12 Juni: Chiang Mai
13 Juni: Chiang Mai
14 Juni: Binnenlandse vlucht naar Phuket
15 Juni: Phuket
16 Juni: Phuket
17 Juni: Phuket
17 Juni: Phi Phi
18 Juni: Phi Phi
19 Juni: Phi Phi
20 Juni terug naar huis

Over verplaatsingsmogelijkheden zijn we nog niet helemaal uit, we weten ook niet goed hoe de laatste week best in te plannen.
We willen echt rustig te zitten aan een niet overbevolkt strand maar toch ook nog wat uitstappen doen.
Het is onze huwelijkreis dus die laatste week mag niet te hectisch worden.

Iemand ideeën of dit haalbaar is en wat er anders kan?

Leuk dat jullie volgend jaar naar Thailand gaan!

Het samenstellen van een reisschema is uiteraard afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren. Je schrijft dat je niet op een overbevolkt strand wilt zitten, dus dan zou ik Phuket en Koh Phi Phi niet aanraden. Koh Phi Phi is een erg klein eiland, heeft weinig stranden en veel toeristen. Phuket is een groot (schier)eiland en ook erg toeristisch. Er zijn rustigere stranden te vinden, maar daar zul je een stukje voor moeten reizen (hoewel nooit ver). Mocht je op zoek zijn naar rust zou ik eerder naar Koh Tao gaan of Koh Pha Ngan (NIET in de buurt van Haad Rin/Hat Rin waar de Full Moon Party gehouden wordt).

Op veel eilanden geldt echter dat er heel toeristische stranden zijn en rustigere stranden. Jullie reisschema lijkt me prima haalbaar.

  • Van Bangkok naar Kanchanaburi zou ik met de bus doen. Bussen vertrekken veel frequenter dan de trein en zijn sneller.
  • Kanchanaburi naar Ayutthaya kan met de bus, maar dan zal je moeten overstappen in Suphanburi. Je kunt ook een join minivan nemen (kan je boeken in Kanchanaburi).
  • Van Ayutthaya naar Chiang Mai kan je met de nachttrein (vertrek om 19:45 en 21:01 uur).

Bedankt voor de hulp, heb me ondertussen wat verdiept en er vertrekt blijkbaar een bus rond half 2 naar Ayutthaya vanuit Kanchanaburi.
Deze kan je nemen op Mae Nam Kwai Road :slight_smile:

Die 2 eilanden die je opnoemt liggen wel wat weg van Phuket airport? We zouden toch min of meer in de omgeving willen blijven of valt de rit al bij al nog mee? Het mag wat toeristisch zijn maar liefst niet overdreven, we landen te Phuket daarom had ik die omgeving gezocht.

Nou 17 dagen is ook geen “vetpot” zou niet al te verre verplaatsingen maken naar het zuiden.
Waarom is niet met de bus naar Ban Phe en daar de overzetboot nemen naar Koh Samet?
Ko Samet is een prima bestemming om een aantal dagen van de zon, het strand en de zee te genieten. Het voordeel is dat dit eiland vrij snel en makkelijk te bereiken is vanuit Bangkok.
U kunt zich vanuit Bangkok met de taxi naar Ban Phe laten brengen. Vanuit het kleine vissersdorpje Ban Phe vertrekken de boten naar Ko Samet. Echter is een taxi van Bangkok naar Ban Phe nog vrij prijzig.
De goedkoopste manier om van Bangkok naar Ko Samet te reizen is met de bus. Vanaf het oostelijke busstation in Bangkok (station Ekamai) vertrekken er gedurende de hele dag bussen naar Ban Phe. Op dit station kunt u een retourticket voor de bus en de boot aanschaffen. De reistijd naar Ban Phe bedraagt ongeveer 3 uur waarna u nog een klein half uurtje moet varen om op Ko Samet te geraken.
Ook is het mogelijk om een speedboot te reserveren die u in ongeveer 10 minuten naar Ko Samet brengt.
Ben je het eiland moe na een paar dagen ,dan kan je altijd verder reizen met de bus naar Pattaya.
Ik zelf prefereer Jomtien boven Pattaya, omdat in Jomtien mensen/touristen meer in hun waarde worden gelaten.
Ook hetzelfde ben je deze stad een beetje beu dan kan je altijd verder trekken met de bus naar Koh Chang(via Trat)Je kan daar eventueel een olifantkamp bezoeken? De meeste vind je terug in Klong Prao en ééntje is gesitueerd in het noorden van het eiland. Deze laatste is een goede 2 kilometer landinwaards in een vallei gelegen.

Persoonlijk vind ik phuket toch aardig toeristisch, alhoewel je er ook rustigere stranden hebt. Misschien uitwijken naar ao nang?

Koh Tao en Koh Pha Ngan liggen inderdaad aan de oostkant van Thailand (en Phuket en Koh Phi Phi aan de westkant). Je vliegt dus op Phuket en als je ook vanaf Phuket vertrekt is het, gezien jullie tijd, niet zo handig om naar de eilanden aan de oostkant te gaan. Als je weinig gedoe wilt en niet teveel meer wilt reizen aan het eind van je reis dan zijn Phuket en Koh Phi Phi het makkelijkste. Veel reizigers vinden Phuket niets, maar als je je best doet en verder komt dan Bangla Road en Patong Beach dan heeft het nog best zijn charmes hier en daar. Je kunt ook tripjes doen naar de Similan Islands (wel afhankelijk van de periode) en Phang Nga Bay (James Bond Island). Op Koh Phi Phi is weinig te doen, vooral leuk om te relaxen en te snorkelen of duiken. Er is wel een mooie wandeling te maken in het midden van het eiland de heuvel op. Vanaf de top heb je een mooi uitzicht op het eiland met het strand aan beide zijden.

Voor 17 dagen zijn dat best veel plaatsen. Je moet je bedenken dat je veel tijd kwijt bent aan reizen. Ik heb afgelopen zomer een 19-daagse reis gemaakt en ik ben destijd van BKK naar chiang mai gereisd om daarna met het vliegtuig door te gaan naar phukt –> phi phi –> koh pangan –> bkk.

Dit lukte allemaal aardig, maar achteraf gezien had ik toch misschien 1 eiland minder moeten aandoen of meer dagen moeten gaan reizen :slight_smile: Je bent vaak beetje moe van het reizen, het ligt er ook een beetje aan wat je wilt. Ik heb in bangkok in 1 dag tijd een stuk of 5 tempels bezocht en ook het grand palace. Kortom bereid je goed voor op wat je wilt zien daar en bedenk of het passend is. Handig om te bedenken of er misschien meerdere leuke bezichtigingen zijn in de buurt van elkaar (zo heb ik in chiang mai in ~3 uur tijd de tiger kingdom, snake farm, crocodile farm en ape farm bezocht) :stuck_out_tongue: