tweede keer thailand voor 17 dagen , mening gevraagd

Op 22 juli vlieg ik samen met een vriend van me voor 17 dagen naar Thailand.
Wij vliegen op Phuket (wat overigens erg goedkoop was vanuit amsterdam, aanrader), en komen op 23 juli om 8 uur ’ sochtends aan.
Ik heb nog niets gepland verder, het enige waar ik rekening mee heb gehouden is de full moon party op koh phagnan op 1 augustus (dit was er de eerste keer niet van gekomen).
Nu was ik een beetje aan het rondkijken en zag ik dat je heel goedkoop kan vliegen vanaf Phuket naar Chiang Mai (33 euro) en had ik dus het volgende reisschema bedacht:

23 juli aankomst/phuket
24 juli phuket
25 juli vroege vlucht naar chiang mai
26 juli chiang mai
27 juli chiang mai
28 juli chiang mai
29 juli vroege vlucht naar surat thani, vanuit daar met de bus/boot naar koh tao
30 juli koh tao
31 juli koh tao
1 augustus boot naar koh phagnan, full moon party
2 augustus bijkomen op koh phagnan
3 augustus koh pahgnan/koh samui
4 augustus afreizen (boot/bus/boot?) naar koh phi phi
5 augustus koh phi phi
6 augustus op tijd naar phuket, om smiddags onze vlucht te halen vanaf phuket

Het idee was in eerste instantie om alleen maar in het zuiden te blijven, omdat me dat vorige keer zo goed bevallen was. Ik heb alleen het idee dat het zo wel een beetje erg vol wordt, en dat ik dus misschien beter een van de eilanden kan skippen.
We hadden ook het idee om khao sok voor 2 dagen mee te pakken, maar dat valt in dit schema dus net een beetje buiten de boot.

Mijn vraag is dan ook: met het oog op de prijs van de vluchten en mijn voorkeuren, hoe zouden jullie dit invullen, zodat het nog een beetje behapbaar blijft in de netto 15 dagen die we er zijn?

Alvast bedankt!

Alternatief vanaf 4 augustus:
In plaats van reizen naar Koh Phi Phi (inderdaad nogal omslachtig, bijv. boot/bus/boot, reis naar Krabi (Ao Nang en/of een van de nabij gelegen eilanden).

Vergt minder reistijd en de bestemming biedt meer diversiteit dan Koh Phi Phi.

Ook kan dan vanaf het nabij gelegen vliegveld van Krabi naar Bangkok gevlogen worden.

Ja, ik ben het met deze suggestie eens (vlucht naar Bangkok zou ik niet doen overigens aangezien de vlucht naar Nederland vanaf Phuket vertrekt), maar ik denk dat voor iemand die de full moon party wil bezoeken Phi Phi meer passend is dan Ao Nang. Maar als de OP genoeg heeft van de party atmosfeer is Railey inderdaad een goed alternatief voor Phi Phi.