Reisplan.. help?

Hallo mensen… :slight_smile:

Ik ga 17 juni 17 dagen naar Thailand, omdat het eerst het plan was van reisgenoot om in Pattaya te blijven (ivm haar ouders die ook gaan) gaan we bij aankomst gelijk naar Pattaya…

Maar aangezien we heel graag naar het Half Moon festival (tis geen volle maan als wij er zijn :frowning: ) willen, zijn we van plan om toch zeker 1,5 week rond te trekken door Thailand, eindigend, laatste 2 dagen in Bangkok.

Wij hadden gedacht, 2 dagen Pattaya, dan naar het Zuiden en/of tijgertempel en dan naar het zuiden en hier naar Koh Phangan, Koh Samui,Phuket en Koh Phi Phi te gaan… maar liggen Phuket en Koh Phangan niet ontzettend ver uit elkaar? Of is dit makkelijk te doen per boot…

17 dagen is erg kort, maar ik heb geen zin om 17 dagen in het volgens iedereen Lloret van Thailand te zitten…

(van BKK naar Phuket willen we met het vliegtuig)

Heeft iemand leuke idieen?
Alvast bedankt :zon02:

Hallo Noekeltje,

Als ik deze reis zou maken zou ik vanaf pattaya vliegen naar Koh Samui dit kan met Bangkok Air. Op Koh Samui ben je vlak bij Kho Phangan en is per boot te bereiken. Om van daaruit op Phuket te komen moet je volgens mij weer terug naar Koh Samui. Vanaf Koh Samui kun je rechtstreeks vliegen op Phuket met Bangkok Air. Vanaf Phuket kun je per boot naar Kho Phi Phi. Ook een mogelijkheid is er om per de boot vanaf Koh Samui naar het vaste land te gaan, en dan per openbaar vervoer naar Krabi van hieruit kan Koh Phi Phi ook bereikt worden.

Is er in Pattaya dan ook een luchthaven? Dat wist ik helemaal niet :slight_smile:

Ja,
U-tapao ligt in de buurt van Pattaya. Vanaf dat vliegveld heb je volgens mij vluchten naar Koh Samui en Phuket.

Ik heb gekeken, bangkok airlines vliegt er inderdaad heen, maar wat een verschil met prijzen tegenover air asia en nokair :o

Klopt Bangkok air heeft altijd het aleenrecht gehad om op Samui te landen dus ze konden prijzen vragen die ze willen. Volgens mij mag Thai airways er nu ook landen.

Ik heb zitten kijken, in totaal rond de 135 euro kwijt van BKK naar Phuket daar blijven we 4 a 5 dagen en dan nog 4 dagen Koh Samui/Koh Phangan… en dan vanuit daar terug naar Bangkok… valt op zich mee voor die prijs? Of is het handiger om gewoon daar gelijk te boeken…?

Ik heb geen ervaring met vluchten terplaatse te boeken. Terplaatse zal neem ik aan wel iets goedkoper zijn. Vluchten vanaf Samui zou ik niet riskeren om ter plaatse te boeken. Ook zou ik Samui niet kiezen, net voor je aansluitende vlucht terug naar Nederland. Zorg dat je wat speling hebt door bijv. enkele dagen Bangkok aan het eind van je reis.

Ja we gaan ook nog 2 dagen aan het eind naar Bangkok… er moet natuurlijk flink geshopt worden!! :stuck_out_tongue:

Vluchten van de lowcost maatschappijen NokAir en AirAsia zou ik van tevoren boeken. Hier geldt het principe, hoe eerder je boekt, hoe goedkoper de tickets (tenzij ze met speciale akties komen, maar hier zou ik niet teveel op wachten).