Diverse eilanden bezoeken, maar welke?

Wij willen feb 2011 een dag of 17 naar Thailand. Dit wordt onze eerste keer en wij starten dan ook met 2/3 dagen in Bangkok. Nu hebben wij zelf bedacht om daarna te vliegen naar Phuket (niet Patong) voor een paar dagen en daarna door te gaan naar Phi Phi en na ook hier een aantal dagen te zijn gebleven door te gaan naar Krabi. Vandaar uit weer terug naar Bangkok vd terugreis.
Echter lees ik ook veel over Samui en Samet en ik kan nu dan ook niet meer kiezen. Wie kan ons voorzien in een handig reisschema en/of locaties?
17 dagen incl. 2/3 dagen Bangkok en daarna dus nog 14 dagen verblijven op mooie (bounty) eilanden, niet te toeristisch, mix tussen luxe en comfort maar een hutje op het strand is ook welkom vd afwisseling. Snorkel en duiken als activiteit en deze vakantie is ook wel als luier vakantie bedoeld.
Ik hoor graag jullie tips, do’s & Don’ts. Alvast bedankt

Aangezien je maar 17 dagen gaat zou je kunnen overwegen na aankomst in Bangkok direct door te vliegen naar Krabi daar een paar dagen in Ao-Nang
vervolgens per boot naar Koh Lanta voor een paar dagen dan de boot naar Koh Phi-Phi en v.a daar naar Phuket,vervolgens vliegen naar Bangkok en de laatste dagen in Bangkok kan je op je gemak wat sightseeing en inkopen doen hoef je ook niet de hele reis met je aankopen rond te zeulen en hoef je de laatste dag voor je terugreis niet al vroeg te beginnen met reizen naar de luchthaven.
Als je Koh Samet en Koh Samui ook nog zou willen doen kom je gewoon tijd tekort of je zou een andere route kunnen kiezen bv eerst koh Samet dan Koh Chang en dan van Trat dat ligt bij Koh Chang vliegen naar Koh Samui en vandaar weer naar Bangkok vliegen.

Theo

1 like