Zuid Thailand, Kan iemand me helpen?

Hai…

Er is zo veel informatie, kom er niet echt uit.
Ik ga in november 3 weken naar Thailand, omdat ik niet zo lang ga dacht ik dat het slim was om me alleen te richten op het zuiden.

Mijn vraag is hebben jullie goede tips, welke eilanden ik zeker moet bezoeken en hoe ik daar kom, hoe ik het beste kan reizen in een best korte tijd.

Plan was: van Bangkok naar Hat Yai te vliegen en vanuit daar naar boven reizen.
ik wilde ook graag laatste paar dagen lekker uitrusten voordat ik weer naar Nederland ga.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen
Groetjes kimberley

:chin: Een busreisje naar Suratthani van waaruit daar je een boot kunt nemen naar Kho samui of omliggende eilanden zoals Ko tao.Moest je Kho samui vervelen,dan kun je eventueel een vliegtuig van bangkok airways nemen richting Pattaya.als je in pattaya bent kun je ook een bus nemen naar rayong of door reizen naar ko samet???groetjes:georgessiam.:dag:

halloo,

Bedankt voor je ideeën, ik zat er zelf ook over na te denken om naar Surat Thani te reizen en vanuit daar naar de eilanden te gaan.
Weet jij ongeveer hoe lang dat reizen is? Welk eiland echt de moeite waard is?
groetjes kimberley:chin:

ik zou naar krabi reizen en daar naar ao nang gaan vandaar uit kan je vele mooie eilanden bezoeken en ook heb je er een mooi strand railey beach is ook om de hoek en dat is een van de mooiste stranden van thailand (vind ik dan) ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar als je tijd genoeg hebt kan je van hier ook nog naar phuket gaan en vandaar terug vliegen naar bangkok

groet dirk

Hoi Kimberley,

Ik zou niet naar Hat Yai vliegen, maar naar bijvoorbeeld Phuket of Krabi. Ik vond Hat Yai zelf niet spectaculair en als je naar Phuket of Krabi vliegt, zit je meteen dichtbij mooie eilandjes en stranden.
Goedkope vluchten kan je boeken bij de lowcost-maatschappijen AirAsia (www.airasia.com) en NokAir (www.nokair.com).

Zoals Dirk al aangeeft, is Railay Beach zeker een bezoek waard, vind ik zelf ook nog steeds een van de mooiste stranden in Thailand. In de omgeving van Ao Nang liggen ook vele kleine eilandjes met prachtige stranden.
Ook Phuket, het grootste eiland van Thailand, zou je kunnen bezoeken. Patong is hier het toeristische centrum, maar je hebt er ook nog veel plaatsen op het eiland waar je meer rust vindt.

Phi Phi eilanden zijn ook de moeite waard…

Als je nog naar een nationaal park wilt, heb je Khao Sok N.P. in de buurt.

En nog een paar dagen Bangkok om het een en ander te zien en om te shoppen !

Maar dit wordt je eerste keer naar Thailand ? Het centrale gedeelte en het noorden wil je helemaal niet bezoeken ? Je kan dit natuurlijk ook combineren in 3 weken…