tips en adviezen gevraagd 18daagse rondreis thailand

hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin gaan we naar thailand voor 18 dagen van 02-21 november. ik ben de laatste tijd bezig geweest met een planning maken en vroeg me af of jullie nog tips en adviezen hebben. Of dingen die er tussen staan wat jullie afraden of juist iets wat we gezien moeten hebben wat er niet tussen staat.
hieronder ons reisschema tot nu toe:

03-04 nov Bangkok eastin hotel (zat inbegrepen bij de vlucht)

04-07 nov S’ochtends vertrekken richting Khao Yai nationaal park om hier een trekking met een gids te doen voor 2 dagen ( iemand misschien tips of advies over hoe een gids te vinden, we willen echt slapen in de jungle)

07-08 nov S’middags richting sukothai waar we 1 nacht willen overnachten

08-10 nov Eind van de ochtend richting kanachanburi hier willen we 1 nacht op een jungleraft slapen, de erawan watervallen zien, de brug van de rivier kwai en de erebegraafplaats

10 nov Terug richting bangkok voor onze vlucht naar phuket (nog niks geboekt maar lijkt ons wel het best aangezien onze korte tijd die we hebben))

10-13 nov Phuket waar we 2 dagen willen duiken en nog een half dagje relaxen

13-14 nov s’middags richting krabi waar we willen bergbeklimmen en/of een dagtrip richting het mangrovebos

14 nov vlucht richting chiang mai

15-19 nov Chiang mai en richting chiang rai en de gouden driehoek ( hier is mijn vraag of Chiang rai en de gouden driehoek het echt de moeite waard zijn en of het wel helemaal lekker uit komt met onze planning, we willen namelijk de 17e terug zijn in chiang mai voor het loi kratong festival)

19-21 nov Terug in bangkok om onze laatste 2 dagen af te sluiten in het Lebua skyhotel

Zo dat was het dan als jullie op of aanmerkingen hebben hoor ik dat graag!

groetjes Niels

Niels van Duyn en vriendin. Gezien de slechts korte duur van jullie vakantie (achttien dagen rondreizen) ben ik van mening, dat jullie programma erg overladen is. Volgens mij hebben jullie geen of te weinig rekening gehouden met de afstanden in dit land, waardoor - wanneer je echt het beschreven programma (en ook nog eens in genoemde volgorde) wilt afwerken - er van een enigszins ontspannende vakantie geen sprake kan zijn.
Advies mijnerzijds derhalve is, om nog eens naar het programma te kijken, nadat jullie voor jezelf eerst een wat gedegener idee over reizen en afstanden hier in Thailand hebben opgedaan.
Ga nog eens goed na, wat nu precies dingen zijn die je beslist wilt doen en bezoeken. Ligt de voorkeur meer op het bezoeken van een of meerdere nationale parken, hebben strand-/eilandbestemmingen de grootste voorkeur, of gaat de voorkeur meer uit naar wat bergachtiger streken. En welke plaats neemt het bezoeken en verblijven in een grote stad als Bangkok in op jullie verlanglijstje?
Ga vervolgens nog eens aan de ‘reisprogrammatafel’ zitten, en stippel op basis van jullie voornaamste voorkeur(en) een rondreis uit, daarbij serieus rekening houdend met afstanden en reistijden.
Wat jullie ook besluiten, alvast een prettig verblijf in Thailand gewenst.

Als jullie naar sukhothai gaan dan lijkt het logischer om vanuit daar door te reizen naar chiang mai om het noorden te bezoeken. Daarna een vlucht rechtstreeks of via bkk naar phuket. Anders maak je mijn inziens veel extra kilometers.

allereerst bedankt voor de reacties. Was toch al iets bang dat het te overladen was en sukothai hadden we inderdaad niet echt rekening gehouden met de afstand. ons reisschema ziet er nu als volgt uit:

03-05 nov bangkok en omgeving

05-08 nov kanchanaburi, brug van de rivier kwai en erawan watervallen

08 nov terug richting bangkok voor onze vlucht richting phuket

08-13 nov phuket 2 dagen duiken phuket, relaxen en eventueel een dag krabi

13 nov vlucht richting chiang mai

14 nov trekking chiang mai

15 nov trekking chiang mai

16 nov trekking chiang mai

17-20 nov chiang mai verkennen eventueel chiang rai en de gouden driehoek of iets anders misschien doen we hier wel lekker rustig aan

20 nov bangkok voor onze laatste dag

21 nov vlucht terug richting amsterdam

denk zelf dat dit een wat relaxter reisschema is als er nog opmerkingen zijn hoor ik dat graag!

1 like

Waarom ga je vanuit Kanchanaburi niet eerst naar Chiang Mai en vlieg je van daaruit richting Phuket?!

Maakt het imo nog wat rustiger.

Ivm het loi krathong festival waar we graag bij willen zijn (17 november) komt dat beter uit en het leek ons fijner om eerst wat gereisd te hebben en dan wat duiken en ontspannen in Phuket voordat we weer naar chiang mai vliegen