Tips rondreis Vietnam waar te starten en wat te zien ?

:vak02 graag had ik wat info ivm onze Backpack reis Vietnam

We starten in Bangkok en zijn op zoek naar info hoe we gemakkelijk en goedkoop in Vietnam geraken ?
Trein / bus ?

Eenmaal in Vietnam hadden we graag geweten welke plekken we zeker moeten bezoeken en dit in een tijdspanne van drie weken.

We willen het rustig aan doen en de toeristisch plekken vermijden

Dus geen heen en weer geloop maar op zoek naar unieke plekjes waar we even kunnen blijven.
Graag ook wat info ivm mooie stranden of over het Rabbit eiland gelegen tuss Cambodia en Vietnam

Iemand tips ? We vertrekken eind Jan 2014 tot midden Febr 2014

Alvast bedankt op voorhand
Miek

Niet het goedkoopste wel het snelste (1,5 uur) is een ticket Bangkok - HCMC, met AirAsia in die periode ongeveer 65,- p.p.

Hallo Miek,

Zal beginnen dat je in de TET periode in Viet Nam bent, is niet echt de goedkoopste en makkelijkste periode om in Viet Nam te reizen.
Ook het overnachten en horeca zijn dan wel wat duurder en aanbod horeca is minder omdat deze gesloten zijn.

Advies voor de TET week is om toch wat in de touristen gebieden te verblijven of in een grote stad zoals Saigon.
Of natuurlijk dan je strandvakantie te nemen
Wanneer je in een dorpje bent is de kans heel groot dat alles gesloten; muv.van je hotel, maar dus wel de bars, restaurants, markten, winkels ed.

Nu ik toch strand heb genoemd en je een vraag had over over rabbit eiland ( Koh Thonsay ) eerst deze vraag dan als tweede.

Dit eiland ligt in Cambodja, en wanneer je daar naar toe wilt moet je over een Cambodjaans visum beschikken en kan je daar alleen komen via Cambodja.
Weet dan niet of je in je planning hebt meegenomen ( bedoel dan de dagen vooral ).

Overige stranden.
Denk dat je wel gelezen hebt welke stranden je kan vinden in Viet Nam en deze zijn altijd druk bezocht, vind de stranden van Hoi n beetje een uitzondering, maar kan in jouw periode ook niet echt strandweer zijn, kan ik nu ook niet voorspellen.

Wil je iets helemaal rustigs ( niet met TET gaan ), dan is Con Dao misschien iets; weet helemaal zeker dat je daar nog geen massa tourisme zult vinden.

Jammer dat je niet meer details hebt gegeven.
Zoals alleen Centraal en zuiden of geheel Viet Nam, dan weet ik de dagen wel in te vullen en je de plekken te geven.

Houd er wel rekening mee dan wanneer je heel Viet Nam ( bedoel dan zuiden / centraal en noorden ) wilt zien je heel veel moet reizen in 3 weken.

Met wat meer informatie kan iedereen je wat meer helpen en je van tips voorzien.

gr.
Ton.

Hallo ton,

Ben jij zelf wel is naar con dao geweest? Zo ja, hoe heb jij dit geregeld met vervoer en verblijf?

Josse

Ohh bedankt voor de snelle reactie’s, ik ga dat morgen eens allemaal goed bekijken !
Ton, bedankt om me in te lichten over die TET periode, we gaan er zeker rekening mee houden
Namaste Miek

Hallo Miek,

Respect is niet nodig, wil je alleen wat helpen en doe het graag.
Ben wel benieuwd wat je wil gaan doen?

@
Josse,

Moest even naar de foto’s kijken wanneer ik daar ook al weer geweest was.
Blijkt in januari 2012 te zijn geweest.

Ik heb dit gewoon in Saigon geregeld.
Was naar mijn reisbureau gegaan en vroeg of ze een lokatie hadden waar ik nog niet was geweest en toen kwamen ze met Con Dao aan.

Is er heel rustig, wanneer je Saigon gewend was.
Je komt misschien 1 a 2 brommertjes per uur tegen, taxi en bussen hebben ze niet op het eiland.

Het eiland is vooral bekend om de gevangenissen; in Saigon heb je het oorlogsmuseum en daar hebben ze een stukje van de tigercache nagebouwd.
In Con Dao zie je deze in het echt en is heel indrukwekkend.

Ik heb overigens wat foto’s geplaatst.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=130588

Zoals geschreven het is er heel rustig en daar iets te boeken is een avontuur, zou dit in Saigon laten regelen ( misschien is dit na 2012 veranderd? ).
Zorg dat je van het vliegveld naar overnachting iets geregeld hebt, want er zijn geen taxi’s of bussen.

Even een anekdote over een reisbureau.
Waren er dus ook voor de eerste keer en had op internet wat gekeken waar een reisbureau zou zitten.
Wij naar dat adres en vragen naar iemand die wat kon regelen.
Helaas sprak de beste man alleen maar Vietnamees, dus was maar gaan zitten op het terrasje ( was wel ommuurt ) en dacht dat ie bedoelde dat de man van het bureau zo zou komen.

Met handen en voeten vroeg de man of we iets wilden drinken, dus vroegen we om een biertje.
Geen probleem, winkel aan de overkant en 2 gekoelde biertjes en hij wou er niets voor hebben, biertje op en we kregen er nog een gratis.

Na 1 uur nog niemand en toen zijn we maar gegaan.
Achteraf bleken we 1 uur gewoon in zijn tuin te hebben gezeten en was daar helemaal geen reisbureau.

Toen nog maar wat rondgelopen en beland bij het cafe aan de haven.
Daar hebben we wat mensen ( Australische ) ontmoet die voor het duiken kwamen, maar net toen was het water te troebel om te duiken.

Van hen de tip gekregen om een beetje verder te gaan, want daar kreeg je goede informatie over het eiland en tips over restaurants.
Wij daar naar toe en begonnen in het engels, maar het meisje ( oorsprong Vietnamees ) zei meteen na 5 woorden in het nederlands dat wij gewoon nederlands konden praten.

Zij heeft ons toen tips gegeven om waar te eten en waar niet, hoe dingen te zien, eilanden te bezoeken enz.
Helaas hadden we daar de tijd niet voor , maar hebben wel wat van het eiland gezien dmv. een auto te huren ( met chauffeur ).

Na terug komst bij het cafeetje zaten de Australische mensen er nog steeds ( was een groepje van een man of 10 ) en het was nog echt heel laat geworden.

Dag erop zijn we naar de gevangenissen gegaan en het kerkhof.
Wat gerelaxt aan het strand, gegeten en toen weer naar het cafee, en werd weer laat en veel.
Dag erop weer naar Saigon.

Dit is mijn ervaring met Con Dao

Maar van de groep hadden sommige een bezoek gebracht aan 1 van de andere eilanden en gepicknickt op het strand en wat gezwommen , andere hadden een trekking in het regenwoud gedaan, weer andere hadden fietsen gehuurd en zo het eiland wat verkend.

Dus mijn ervaring is wat beperkt, maar heb wel een heel leuke gezellige tijd daar gehad.

Bijna vergeten
We hebben met eb ook nog gewandeld over de zeebodem, bij de haven, en met de lokale mensen gezocht naar knokkels.

Het bureau waar ik de informatie vandaan had over restaurants ed. is deze.

http://www.dive-condao.com/index.html

Sorry Josse,
Meer ervaringen heb ik niet, maar op de site van Dive kan je misschien wel wat meer informatie vinden waar je naar zocht.

gr.
Ton.