Tips rondreis Thailand Augustus

Hallo,

Wij zijn een jong stel dat van plan is om in Augustus dit jaar een rondreis te maken in Thailand. Onderstaande route hebben we in gedachten.

Heeft iemand nog tips/opmerkingen?

1. Huis –> Bangkok
  2. Bangkok
  3. Bangkok
  4. Bangkok –> Ayuthaya –> Bridge on the River Kwai –> –> Kanchanaburi
  5. Kanchanaburi –> Damnoen Saduak Tiger Temple –> Floating Market (hoor hier negatieve dingen over, overslaan?) –> Bangkok
  6. Bangkok –> Chiang Rai (vliegtuig)
  7. Chiang Rai
  8. Chiang Rai
  9. Chiang Rai –> Chang Mai (bus)
  10. Chiang Mai
  11. Chiang Mai
  12. Chiang Mai
  13. Chiang Mai
  14. Chiang Mai –> Koh Samui of een ander eiland waar het mooi weer is en we een duikbrevet kunnen behalen. (vliegtuig)
  15. Koh Samui
  16. Koh Samui
  17. Koh Samui
  18. Koh Samui
  19. Koh Samui
  20. Koh Samui –>Bangkok
  21. Bangkok
  22. Bangkok –> Huis

1/ Wat bedoel je met huis,een huis huren of op hotel?2/ Dag 4 klopt niet!Zou dit als laatste nemen(Ayutthaya)als dagtrip vanuit Bangkok via een reisburau kan je deze stad met al zijn oude tempels bezichtigen voor slecht 650bath gids+middagmaaltijd inbegrepen)men kom je aan het hotel halen met een minivan alsook terugbrengen(rond17pm)
3/Vind 2dagen voor Kanchanaburi maar kort,omdat daar van alles te bezichtigen valt.zie link wat je allemaal kan bezichtigen in Kanchanaburi Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk
4/ Wat is er mis met de Floating Market?
5/ Met je dagen voor Chiangrai en Chiangmai zit je wel goed,wat ga je daar eventueel bezoeken als ik mag vragen?

Bedankt voor je reactie!

• Met huis bedoel ik, vliegen vanaf huis(dusseldorf/amsterdam) naar Bangkok.
    Dag 4 dachten wij erover om vanaf Bangkok naar Ayutthaya te gaan, van hier de bus naar Kanchanaburi te nemen. Denk inderdaad dat het verstandiger is om een dagtrip te maken van Bangkok -> Ayuthaya.
  • dan wordt dag 5 Kanchanaburi –> Damnoen Saduak Tiger Temple –> Erawan –> Bangkok
  • We zouden in Chiang Rai graag de witte tempel zien. Wat rondscheuren met een scooter langs de rijstevelden en de gouden driehoek wellicht bezichtigen. Suggesties zijn welkom.
  • we willen vanuit Chiang Mai graag een olifanten kamp bezoeken. (ben even de naam kwijt), aantal tempels bezoeken, hotsprings. Suggesties zijn weer welkom.

Bedoel je het Elephant Nature Park?(Sridom Chai Road)
of het olifantenkamp in Mae Rim?(daar kan je eventueel ook nog een bezoekje brengen aan de orcideenfarm en het snakefarm ligt op dezelfde weg!
Andere dingen wat je kunt combineren in Chiangmai= Wat Doi suthep+king palace+ Doi Pui(in de voormiddag) nadien kan je in de namiddag de plaatselijke dierentuin (ligt dicht bij elkaar)met hun pandashows gaan bewonderen.
Andere attracties in Chiangmai zijn,de Samkampheng hotsprings ligt ongeveer 33km buiten Chiangmai,het tribal museum ,night bazaar en de mooie tempels Wat Umong en Wat Chiang Man.

Damnoen Saduak is de Floating Market en kan je het beste vroeg in de ochtend bezoeken vanuit Bangkok (op weg naar Kanchanaburi). Hoewel het erg toeristisch is, is het zeker de moeite van een bezoek waard.
Tiger Temple zou ik niet bezoeken, want de dieren worden niet zo geweldig behandeld.
Als je een duikbrevet wilt halen, zou je naar Koh Tao kunnen wat een populaire duikbestemming is en waar je veel duikscholen vindt die cursussen aanbieden tegen scherpe prijzen. Neem dan vanaf Koh Samui de boot naar Koh Tao.

Dank voor de tips, we zitten nu aan de volgende route te denken. is dit allemaal een beetje realistisch? we willen gewoon lekker relaxed reizen en geen gehaast, je bent tenslotte met vakantie.

1. Huis –> Bangkok
  2. Bangkok, uitslapen, dan 's middags een georganiseerde fietstocht door Bangkok, Chinatown.
  3. Bangkok, Grand Palace, Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun.
  4. Bangkok, Ayuthaya dag trip
  5. Bangkok –> Floating Market –> Bridge on the River Kwai –> Kanchanaburi
  6. Kanchanaburi –> Damnoen Saduak Tiger Temple(worden de tijgers hier echt slecht behandeld?) –> Erawan (is dit een beetje haalbaar?)–> Bangkok
  7. Bangkok –> Chiang Rai (vliegtuig)
  8. Chiang Rai, scooter huren, beetje rondtouren en dan naar Wat Rong Khun, Kun Korn, avond markt.
  9. Chiang Rai, Baan Dam, Wat Phra Kaeo, suggesties om iets anders te zien/doen?
  10. Chiang Rai –> Chang Mai (bus)
  11. Chiang Mai
  12. Chiang Mai, olifanten kamp, georgessiam doet me twijfelen welke. Welke raden jullie aan?
  13. Chiang Mai
  14. Chiang Mai –> Koh Samui of een ander eiland waar het mooi weer is en we een duikbrevet kunnen behalen. (vliegtuig)
  15. Koh Samui
  16. Koh Samui
  17. Koh Samui
  18. Koh Samui
  19. Koh Samui
  20. Koh Samui –>Bangkok
  21. Bangkok
  22. Bangkok –> Huis

Vrienden van me raden aan Kanchanaburi helemaal over te slaan en raden aan om meer tijd in chiang mai te nemen. Zijn jullie het hier mee eens? mij lijkt het juist indrukwekkend om dit te zien, toch een stuk historie.

Zoals ik je ook al gemaild heb :slight_smile: bestaat Damnoen Saduak Tiger Temple niet. Damnoen Saduak is de Floating Market. Heeft verder niks met de Tiger Temple te maken.

En ja, ga er maar vanuit dat de tijgers gedrogeerd worden of een of ander middeltje krijgen toegediend. Heb dit in het begin ook nooit geloofd, maar na het e.e.a. erover gelezen/gezien te hebben, ben ik inmiddels ook wel overtuigd.

Kanchanaburi zeker niet overslaan. Idd een stuk historie en als je je van tevoren inleest,erg interessant. Daarnaast is de omgeving ook prachtig !