Rondreis in augustus

We hebben inmiddels onze tickets geboekt en zijn bezig om de route wat uit te stippelen.

Omdat wij voor het eerst gaan backpacken en omdat we nog nooit in Azie zijn geweest, kunnen we wel wat tips gebruiken.

Want tot nu toe ons plan is; we landen op bangkok, daar eerst even bijkomen en bangkok bewonderen.
Daarna zijn we van plan naar Ayutthaya te gaan. Vanuit daar door naar Suphanburi.
Vervolgens willen we de river kwai bekijken en daarna langs de Damnoem Saduak naar de stranden van Hua Hin. Dan willen we langs Chumphon.
Vervolgens ons duikbruffet halen op een van de Koh eilanden.

We willen bij Phuket de boot naar Maleisie nemen.

Vanaf daar zijn we nog niet verder met ons route…
Wie heeft tips of aanraders over het eerste gedeelte??

we landen op bangkok, daar eerst even bijkomen en bangkok bewonderen.
Daarna zijn we van plan naar Ayutthaya te gaan.
Vanuit daar door naar Suphanburi. ik zou dan eerst naar kanchanburi gaan en daarna naar suphanburi, dit is nog ongeveer 6 uur vanaf kanchanburi. lijkt me teveel op 1 dag van ayuthaya naar kanchanburi.
Vervolgens willen we de river kwai bekijken en daarna langs de Damnoem Saduak naar de stranden van Hua Hin. Dan willen we langs Chumphon. prayuap kiri khan is ook leuk
Vervolgens ons duikbruffet halen op een van de Koh eilanden.geen idde ik durf zelf niet te duiken.

Hallo,

Wij overwegen om in de zomer met onze 2 teeners naar Thailand te gaan en zelf daar rond te trekken. Kan iemand ons tips geven? we willen iig ook naar het noorden en eindigen een paar dagen aan het strand snorkelen.
Wat is een prijsindicatie voor een overnachting met ons vieren, wat zijn we dan in totaal per nacht kwijt? Hoeven geen luxe hotels te zijn, maar schoon.

alvast bedankt!

een kamer voor 4 personen zal denk ik lastig worden. ik denk dat jullie 2 kamers zullen moeten boeken. en ja wat je wilt je kunt van 3 euro per kamer tot … per kamer iets vinden.

maar op zelf een kamer met tv,fan en warmwater te hebben kun je tussen de 300 en 700 baht per nacht heel goed ziten. (6 euro tot 15 euro per kamer.)

er zijn heel veel eilandjes bij thailand waar je leuk kunt snorkelen.

hoe lang willen jullie gaan ?

Hoi Karin,

Dank voor je snelle reactie. we willen ca 4 weken gaan, evt in combinatie met Cambodja. Zijn alle hotels, of andere slaapplaatsen wb prijs vergelijkbaar met die van Bankok, of is Bangkok juist goedkoper/duurder?
Heb je suggesties wb snorkelen? Niet al te masssaal zou het mooiste zijn…
Weet iemand ook of de jungle trektocht in het noorden ook goed zelf te regelen is ter plaatse?

alvast bedankt

je hebt in bkk ook duur en goedkoop. maar je kunt overal eigenlijk wel iets goedst vinden tussen de 6 en 15 euro. en in cabodja is dit hetzelfde verhaal.

koh chang, koh tao, koh samui

en ik zou als ik jullie was alles wat je wilt gaan doen gewoon ter plaatse boeken.
alleen als je een binnelandse vlucht wilt kun je die het beste zo lang mogelijk van te voor boeken. dat is meestal voordeliger.
maar bus,trein kaartjes en uitstapjes daar boeken. net zoals hotels, mss alleen voor de eerste nacht in bkk is het wel lekker om al iets te hebben, want dan ben je moe en nog onbekend en onzeker.