Rondreizen Thailand

Hallo!

Allereerst bedankt dat jullie de moeite nemen om dit te (gaan) lezen.

Ik ben van plan om van 18 april naar Thailand - Bangkok te vliegen en hier tot 10 of 13 mei te blijven (in Thailand). Graag wil ik in deze periode voornamelijk mooie dingen gaan zien, parken bezoeken, zowel stad als strand zien en ‘‘rust in mijzelf’’ te gaan ervaren.

Ik ben van plan om de eerste vier dagen na aankomst in Bangkok op een rustigere plek eerst tot mijzelf te komen en van hieruit (guesthouse/hotel, wat adviseren jullie?) verschillende dingen te bezichtigen in het centrum van Bangkok en wellicht daarbuiten.
Ik heb al een boel gelezen op dit forum over dingen die écht de moeite waard zijn in Bangkok; een fietstocht, Chatucat markt (op zaterdag), koninklijk paleis en Khao San Road. Hebben jullie nog andere goede suggesties voor de eerste dagen in Bangkok?

Hierna wil ik verdergaan met de bus of trein naar Kanchanaburi, ook hier zou ik graag weten wat echt de moeite waard is naast ‘‘de brug’’. Is Kanchanaburi interessant genoeg om enkele dagen te verblijven, hebben jullie een goede ervaring met een willekeurig verblijf daar?

Vervolgens wil ik met de bus iets afzakken naar beneden richting Hua Hin om hier iets van mee te pikken, en hier 2 á 3 dagen te blijven? In Hua Hin de trein te pakken richting Chumphon om vervolgens met de boot de oversteek te maken naar Ko Tao, hier een duikcursus te gaan doen en op 6 mei een Fullmoonparty mee te maken op Ko Pha Ngan. Na het evt. behalen van een duikbrevet wil ik nog even blijven op Ko Tao om wat te relaxen (incl. de duikcursus zou ik hier ongeveer 7 dagen willen verblijven.

Graag zou ik ook nog wat willen zien van Ko Phi Phi Lee en Phuket maar ik heb het idee dat dit wel een stukje reizen is met het oog op dat ik ook nog terug moet naar Bangkok om naar huis te vliegen… wat vinden jullie?

Verder heb ik nog wat losse vragen waar jullie me misschien bij zouden kunnen helpen:

Hoe zou ik het beste mijn reisschema in kunnen delen met het oog op de dingen die ik wil zien?

Is een periode van 18 april tot 13 mei te lang als ik het teveel gedoe vind om met de trein, bus of binnenlandse vluchten ook het noorden te bezoeken, oftewel zijn de (ruime) 3 weken die ik op het oog heb voldoende of te weinig voor de dingen die ik wil zien?

Hebben jullie nog andere goede suggesties, bezienswaardigheden of andere must-see’s die ik moet aandoen en die enigszins op de route liggen…?

Verder zou ik graag nog natuur -en dier/olifanten parken bezoeken, welke zouden jullie adviseren die langs of op deze route liggen en de moeite waard zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, suggesties en opmerkingen!

Nick

Hee Nick,

Dat zijn nogal wat vragen …

Je planning is prima, echter dan zou je wel Phi Phi en Phuket moeten overslaan.
Bangkok adviseren we altijd op het eind te doen, dan ben je enigszins aan het reilen en zeilen in Th. gewend, dat is altijd beter.
Tot jezelf komen kun je het best dan in Kanchanaburi doen. Hier zou je bijvoorbeeld Sai Yok national Park kunnen bezoeken, ligt op 2 uur met de bus. Uiteraard ook Erawan doen. Apple’s Guesthouse beveel ik aan in K’buri, nette kamers voor 400-700 baht.

Hua Hin is zeker leuk om te bezoeken voor een paar dagen.Hier kun je zowel naar Khao Sam Roi Yot NP als naar Kaeng Krachan NP. Beide gaan per georganiseerde dagtocht. Boeken kan bij je hotel of GH.

Verder moeten anderen je info geven over het gedeelte wat in je planning staat.

En ook missen we nog de volgende info:
Je budget voor slapen, eten e.a. per dag.

Hans.

Bedankt voor je bijdrage Hans!

Dat klopt, een boel onzekerheid en veel vragen zo voor de eerste reis ‘‘alleen’’ ;).
Ik zou om en nabij de 40-, per dag uit willen geven…

Hee Nick,

Je budget is ruim voldoende, bij regelmatig barbezoek plus bijbehorende bierconsumptie ga je tekortkomen, maar je kunt van dat budget ook wel eens een avondje stappen als je wilt.

Ik ga er hierbij van uit, dat je een budget-slaapplaats wilt, voorzien van eigen douche en toilet.

Phetburi is ook een overweging waard, ligt op de route. Er zijn veel tempels te zien, en het park op de heuvel is schitterend. Kijk wel uit voor de vele aapjes, ze kunnen lastig zijn. Een uitstekend stadje om tot jezelf te komen, je ziet er weinig toeristen . Communiceren gaat wat lastiger, buiten de receptioniste van je hotel of guesthouse spreekt bijna niemand engels, wat ook wel weer zijn charme heeft. Mijn favoriet is Khao Wang Hotel, vlakbij de heuvel. Basic, maar schoon en heel goedkoop.
Als je het hotel uitloopt en naar rechts gaat, is er na 100 meter een uitstekend Thais restaurant, met verlegen, maar vriendelijke meiden als bedienden.

Hans.

Je kunt in Bangkok ook een auto huren en dan naar Chiang Mai rijden. Mooie route waarbij je veel bezienswaardigheden tegenkomt zoals de stad Tak, sukhothai park en nog veel meer. Hier meer over de route Reis Thailand.

Reisbeer