Goedendag allemaal,
Volgend jaar februari (evt maart) willen wij (man, vrouw beiden in de 50) voor het eerst een rondreis door Thailand gaan maken. We willen 1 maand weg.
We hebben al veel gelezen hier en zijn nu tot deze eerste opzet gekomen.
Wellicht hebben ervaren reizigers nog tips of aanvullingen.
Dag 1-2-3-Bangkok
Dag 4 van Bangkok naar Kanchanaburi
Dag 5 Kanchanaburi, Hell fire pass, River Kwai
Dag 6-7 Erawan en reizen naar Ayutthaya
Dag 8 Ayutthaya
Dag 9 Sukothai
Dag 10 Sukothai
Dag 11 reizen naar Chiang Mai.
Dag 12 t/m 17 Chiang Mai
Dag 18 Chiang Mai, vlucht naar Bangkok en doorreizen naar waarschijnlijk Ko Chang.
We willen de laatste week in ieder geval relaxen op een of twee eilanden. Waarschijnlijk dus Koh Chang en evt. Koh Maak of Koh Kood
We houden niet van drukke toeristische stranden.
Zoals we het nu gepland hebben zijn we dus vanaf dag 18 in het zuiden, dat zou ook wat later mogen zijn.
Hebben jullie nog tips voor het eerste deel van het programma, zit daar nog ruimte in om nog wat extra te doen.? We houden van cultuur en natuur!
Dag 29 en dag 30 (terugreisdag) willen we weer in Bangkok zijn.
Alvast bedankt voor tips enz.
Als aanvulling zeg ik er nog even bij dat we het programma ook niet te vol willen plannen omdat mijn man ms heeft en we dus per dag moeten kijken hoe het gaat.
We willen ook alleen de eerste nachten Bangkok van te voren reserveren en voor de rest ter plaatse kijken hoe het gaat.
Het reisprogramma is dus een leidraad en zit niet in beton gegoten
Kunnen jullie goed tegen warmte ? Na 1 januari lijkt het iedere dag iets warmer te worden, langzaam voel je de temperatuur stijgen, en bij mij was het zo ( ik ben nogal actief) dat ik in maart op Ko Maak bijna niet van mijn strandstoel ben gekomen, en als ik er wel vanaf kwam, dan was het om te zwemmen ( en ik ben helemaal geen zwemmer).
Ko Chang wordt gerekend onder Oost-Thailand, niet onder Zuid-Thailand, Zuid Thailand begint zo ongeveer na Hua-Hin /Cha Am.
Wanneer je op dag 5 vroeg afreist uit Bangkok, kun je nog op je gemak de brug en de begraafplaatsen bekijken, en ook een museum als je wilt.
Wat je ook zou moeten proberen te regelen via een plaatselijk reisagentje, is dat je de treinreis naar Nam Tok doet, en dat je daarna (in Nam Tok) wordt opgepikt om naar Hellfire Pass te gaan. De treinreis is erg mooi. De Hellfire Pass is niet ver daar vandaan.
Hans, bedankt voor de tips.
We kunnen redelijk tegen de warmte, maar weten natuurlijk niet hoe het daar is. Is er een betere reistijd ivm warmte, ik dacht dat janurai/februari de beste reistijd was.
Wat ook nog een optie is om eerst door te reizen naar Krabi, daar paar dagen verblijven en daarna naar Ko Chang. Maar dat is misschien niet zo heel handig??
Zit nu te twijfelen of we wel Ayutthaya en Sukothai moeten doen.?
Is het misschien verstandiger om vanuit Kanchanaburi door te reizen naar Sukothai. Dan hebben we wat meer tijd voor Erawan, en maken we ook de treinreis die Hans noemde.
Of is het allebei zo mooi dat het op het lijstje moet blijven?
Je kan Ayutthaya als dagexcursie boeken bij de vele reisbureaus die te vinden zijn in Bangkok !
Men kom je s’morgens halen aan je hotel/ guesthouse (8:00am) en in de vooravond word je terug afgezet aan je hotel/guesthouse.(17:00pm)
Voor zo’n dagexcursie betaal je 700 bath,middageten inbegrepen alsook een engelstalige gids.
Je bezoekt een 5 a 6 tempels op deze dag !
Zelf heb ik dat al eens gedaan,je krijgt waar voor je geld!
Ook ik wil jullie een tip geven, eigenlijk twee: Wanneer je in kanchanaburi bent en je wilt het allerlekkerste eten en heel rustig overnachten? Doe dat dan bij http://www.kasemisland.com/ dat is op een eilandje in de rivier! De gastvrouw kookt echt super heerlijk. En voor het ultieme vakantie gevoel zou ik ook overnachten op een vlot in de rivier(zonder luxe voorzieningen, zonder stroom, maar wel op een heerlijk bed!)wij boekten dit toen bij Rondreis Thailand » Individuele Rondreizen Op Maat | Riksja Thailand maar als je een beetje zoekt op het internet… of een reisagent zoekt in Bangkok… vast en zeker succes! En een super fijne vakantie!!!