rondreis thailand voor 20 dagen: advies of opmerkingen zijn meer dan welkom

[RIGHT][/RIGHT]

Beste Allemaal,

wij vertrekken op zaterdag 30 november voor 20 dagen op reis naar Thailand. Het is de eerste keer dat we zo ver reizen, en alhoewel ik reeds een planning uitgewerkt hebt, zou ik indien mogelijk graag jullie mening horen (reistijden,problemen, …) . Het schema bestaat een ‘noordelijk’ deel met cultuur en natuur, en een zuidelijk deel met strand en ontspanning.

Het mag geen te drukke reis, vandaar dat ik Sukothai eruit heb gelaten. Ook met de eilanden, is Ko Lanta beter dan bijv Railay Beach of Krabi?

Alvast hartelijk dank!
Nathalie en Kristof

Zon 1 Dec:aankomst ochtend Bangkok + overnachting: Bangkok

Ma 2 dagje Bangkok + overnachting: Bangkok

Di 3 vertrek naar kanchanaburi + overnachting kanchanaburi

Woe 4 dagje kanchanaburi + overnachting kanchanaburi

Don 5 voormiddag tempels, namiddag Ayutthaya + overnachting nachttrein

Vrij 6 dagje Chiang Mai + overnachting Chiang Mai

Zat 7 dagje Chiang Mai + overnachting Chiang Mai

Zon 8 dagje Chiang Mai + overnachting Chiang Mai

Ma 9 dagje Chiang Mai + overnachting Chiang Mai

Di 10 land om 15.00h in phuket + overnachting Khao Sok NP

Woe 11 dagje Khao Sok + overnachting Khao Sok

Don 12 dagje Khao Sok + overnachting Khao Sok

Vrij 13 vertrek van Khao Sok naar Ko Phi Phi + overnachting Ko Phi Phi

Zat 14 dagje Ko Phi Phi + overnachting Ko Phi Phi

Zon 15 vertrek naar Ko Lanta + overnachting Ko Lanta

Ma 16 dagje Ko Lanta + overnachting Ko Lanta

Di 17 dagje Ko Lanta + overnachting Ko Lanta

Woe 18 dagje Ko Lanta + overnachting Ko Lanta

Don 19 vertrek naar Krabi Airport + overnachting Bangkok

Vrij 20 dagje Bangkok + vlucht om 20.00u naar thuisland

dus 2N Bangkok, 2N kanchanaburi, Nachttrein, 4N Chiang Mai, 3N Khao Sok NP, 2N Ko Phi Phi, 4N Ko Lanta, 1N Bangkok

Mijn eerste indruk is dat je veel te veel reist. Ik zou, zeker voor een eerste reis naar Thailand, kiezen voor, òf het Noorden, òf voor het Zuiden. Als je insteek is om nu de sfeer te proeven en later èèn van de twee windstreken nader te ontdekken kan je het zo wel doen.

Succes!

Via Wereldwijzer app

Ondanks dat je veel reist vind ik het wel te doen. Misschien de overnachting op phi phi schrappen en het eiland bezoeken middels een dagtocht, dat scheelt dan een hoop gesjouw met koffers. Je zou dan in ao nang kunnen overnachten en vanuit daar wat dagtochten kunnen maken.

Ook vond ik ayuthaya niet zo bijzonder, halve dag was voldoende.

Ayutthaya en Phi Phi zou ik uit het schema schrappen om zo iets meer rust in te bouwen…

Alvast super bedankt voor jullie reacties. Dat is altijd om advies te horen van mensen met kennis :slight_smile:

We dachten zelf ook al dat het misschien iets teveel van het goede zou zijn. Daarom denken we nu om Chiang Mai uit het programma te schrappen zodat we wat meer dagen hebben in het zuiden om te ontspannen, en dan lichtjes het programma omgooien. Bijv.
Bangkok - een dag meer in Kanchanaburi - Khao Sok - Ko Lanta (ao nang eventueel) - Bangkok (met uitstap naar Ayutthaya)

Hee Ktheyss,

Wellicht is het het overwegen waard om ipv op Phuket, te landen op Krabi.
Vanuit Krabi (Ao Nang) doe je dan Phi Phi, ik zou er ook niet perse willen slapen, mede vanwege de prijzen.
Je kunt sowieso ook een dagtocht maken naar Rai Leh Beach, en dan een plastic zak of kleine rugtas meenemen met spullen voor 1 nacht.

Ik hoor slechte berichten over Ko Lanta, een afvalbijdrage van 20 baht per nacht, en desondanks vuile stranden. Ik zeg maar zo: Er liggen meer eilanden bij Krabi…
Na Krabi doe je dan Khao Sok, vervolgens heb je de keuze om vanaf Phuket of toch weer Krabi te vertrekken…
Je wilt nu van Khao Sok naar Phi Phi in een dag, dat zou moeten lukken, maar dat gaat niet vanzelf, vroeg vertrekken.

Hans.