Ik plan een rondreis in Thailand. Momenteel heb ik enkel genoteerd waar ik zoal in het noorden naartoe zou willen gaan, maar het is nogal veel, ik heb maar 2 tot 3 weken. (3 weken als ik enkel in het noorden blijf en 2 weken als ik toch nog beslis om een weekje uit te rusten in het zuiden)
Voordat ik mijn dagen indeel, zou ik willen vragen of er gebieden-parken-steden in mijn lijst zijn die ik niet echt moet doen. Misschien gelijken ze wat op elkaar? Ik zou reizen met het openbaar vervoer, zo goedkoop mogelijk dus!
Bedankt om hier alvast eens naar te kijken:
-BKK
-Kanchanaburi
-Ayutthaya (mss dit laten vallen als ik Sukhothai ga doen?)
-Lopburi
-Phitsanulok
-Sukhothia
-Chom Thong (voor Doi NP)
-Mae Hong Son
-Pai
-Chiang May
-Chiang Rai
-Golden Triangle
Zoals jullie zien, zijn het nogal veel plaatsen voor die tijdspanne… zeker als ik enkele dagen wil blijven (zoals in Chiang May, Pai, BKK, …) én als ik reis met het openbaar vervoer.
Tips zoals: wat kan ik combineren, in 1 dag doen, zijn zeer welkom! Of wat is moeilijk te doen en schap ik best?
Het is mijn eerste keer Thailand dus wat ik nu schrap kan ik op een volgende reis dan wel doen denk ik maar!
ohja, misschien ook belangrijk: ik vertrek in oktober, niet de meest ideale periode dus…
Ik zou zeker wat schrappen uit je programma, want nu wordt het wel erg veel reizen in 3 weken, helemaal als je ook nog een aantal dagen bij het strand wilt zijn. Zonde om zo te haasten, helemaal als je voor het eerst naar Thailand gaat.
Je zou idd een keuze kunnen maken tussen Ayutthaya en Sukhothai.
Plaatsje Phitsanulok stelt zelf weinig voor, ook schrappen
Lopburi zou ik ook een andere keer bezoeken
Wel doen:
Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya of Sukhothai, Chiang Mai, Mae Hong Son, Chiang Rai/Golden Triangle & paar dagen strand.
Het ligt er natuurlijk ook aan waarvoor je kiest: 3 weken rondreizen of 2 weken rondreizen + aantal dagen strand
Ik zou het volgende doen:
Bangkok,Ayutthaya Chiang Mai, Mae Hong Son, Chiang Rai/Golden Triangle,Koh Samet/Koh Chang.
Net wat Dave ook al zegt doe rustig aan er is zoveel te zien neem daar ook gewoon lekker je tijd voor. Het is zonde om door het land te racen dan mis je denk ik een heleboel leuke en mooie dingen.
Ok, hartelijk bedankt voor jullie antwoord! Ik ga inderdaad het programma drastisch afslanken zodat ik vooral kan genieten… En de stranden er zeker bijnemen!
Golden Triangle deed ik op weg van Mae Sai naar Chiang Saen, in een half uur had ik het wel gezien.
Je kunt vanuit Chiang Rai een dagtocht boeken naar Chiang Saen of Mae Sai en dan de Golden Triangle erin meenemen.
Mae Sai doe je als je van markten houdt, en Chiang Saen als je van oude tempels houdt.
In Chiang Rai overnachtte ik in het Red Rose Hotel http://www.hip-hotels-thailand.com/redrose.html
Maffe plek om te overnachten, ik sliep in de Thai boxing room , en in de UFO room
Als je samen gaat, is de “Love-Boat” een aanrader. je slaapt dan echt op een bootje in water !
Alles erop en eraan, en bijv. de Thai boxing room was maar 350 baht !
Oktober is niet verkeerd, het maakt wel uit of je begin of eind oktober gaat. Eind oktober is de moesson in het noorden afgelopen, misschien maak je nog bewolkte luchten mee, maar om te acclimatiseren is dat prima.
Ik raad je dan ook aan om zo laat mogelijk te beslissen waar je je strandtijd invult. De hoek Ko Chang is om deze tijd qua weer meestal wat gunstiger, wat ook geldt voor Hua Hin-Cha Am. In de hoek Phuket-Krabi is de moesson pas in december afgelopen.
Kijk ter plekke ff op internet of koop een Bangkok Post of The Nation
voor de weersvoorspelling.