Aankomende oktober vertrekken we dan eindelijk voor de gehele maand naar Thailand. Damn wat verheugen we ons er op (mijn vriendin en ik). We zijn ons bewust van het "niet echt perfecte’ weer, maar volgens veel berichten hoeven we ons niet af te laten schrikken (klopt dat eigenlijk?)! We willen backpacken, en op de plaats zelf een accommodatie regelen. Echter omdat er zoveel te zien valt heb ik toch maar een soort van planning gemaakt die natuurlijk ten allen tijden mag afwijken. Ik zou graag de thailand experts willen vragen om er eens naar te kijken… Vergeet ik iets belangrijks? Is iets af te raden? Jullie zouden ons enorm helpen, bedankt!! :dag::vrede::vrede:
[ul]
[li][li]Aankomst bangkok[/li][li][]Dagje bangkok[/li][li][]Dagje bangkok [/li][li][]Dagje bangkok / vervoer naar Khao Yai (dus drie overnachtingen in de hoofdstad)[/li][li][]Khao Yai (1 overnachting)[/li][li][]Ayyuthaya[/li][li][]Ayyuthaya + Lopburi voor de apen en de nachttrein naar chiang mai. (1 overnachting in Ayyuthaya)[/li][li][]Nachttrein Chiang Mai (1 overnachting in de trein)[/li][li][]Chiang Mai[/li][li][]Chiang Mai[/li][li][]Chiang Mai (twee overnachtingen voordat we aan de loop beginnen)[/li][li][]Mae Hong Son Loop[/li][li][]Mae Hong Son Loop[/li][li][]Mae Hong Son Loop[/li][li][]Mae Hong Son Loop[/li][li][]Mae Hong Son Loop[/li][li][]Mae Hong Son Loop (stuk of 5 overnachtingen in de plaatsen waar we langs komen)[/li][li][]Chiang Mai (1 overnachting)[/li][li][]Vliegen naar Krabi[/li][li][]Krabi (twee overnachtingen)[/li][li][]Koh Phi Phi[/li][li][]Koh Phi Phi (twee overnachtingen)[/li][li][]Phuket[/li][li][]Phuket (twee overnachtingen)[/li][li][]Bus naar Surat Thani en overnachten op eilandje. [/li][li][]Koh Phangan (1)[/li][li][]Koh Samui[/li][li][]Koh Samui (2)[/li][li][]Koh Tao[/li][li][]Koh Tao (2)[/li][li][]Chumpon voor nachttrein naar Bangkok (1)[/li][li][*]Laatste paar dagen Bangkok (stuk of drie weer)[/li][/ul][/li]
ik vind het trouwens wel onduidelijk maar hopelijk snappen jullie het Het lijkt een hele reis maar dat valt toch best mee?
Lijkt me goed te doen , wel veel maar ook genoeg strand. Ayutthaya kun je ook als dagtrip vanuit bangkok met de bus of trein doen. Daar fiets huren en de tempels bekijken. Dan kun je wat langer in khao yai blijven. 1 nacht is wel erg kort.
Bedankt voor jullie antwoorden en tips! Ik denk dat de laaste helft sowieso wel wat ontspannen word op de eilanden. Misschien inderdaad een eilandje minder doen, maar welke? We willen graag snorkelen dus daarvoor phi phi of tao? En koh phangan kunnen we niet onderuit om daar een feestje mee te maken. Daarentegen is op koh samui het meest te doen en is phuket het bekendst…
Ayyuthaya voor 1 dag is misschien wel een goeie! Hoewel ik nu ook twijfel om Khao Yai te skippen en daarvoor in plaats Kanchanaburi te doen…
Ik zou inderdaad ook niet teveel eilanden aandoen. Zou eerder een paar eiland schrappen en wat meer tijd per stuk doorbrengen. Phi Phi en Krabi (vooral een dagje naar Railay gaan!) vond ik zelf erg leuk. Wij zijn in diezelfde reis toen ook nog naar Phangan en Tao geweest en op het laatst waren we de eilanden eigenlijk een beetje zat… Zonde dus, want ze zijn super! Op Koh Tao bij Nang Yuan hebben we supermooi gesnorkeld en was heel mooi!
Ayutthaya in één dag is echt prima! Khao Yai ben ik niet geweest, dus moeilijk beoordelen. Kanchanaburi vond ik wel echt top. Vooral Erawan echt prachtig! Wij zaten daar in een guesthouse op de rivier en dat was echt een toffe ervaring! Heel basic en lekker in de natuur
Succes met keuzes maken! En je kan toch altijd ter plekke nog je reis aanpassen als je goeie tips krijgt van medereizigers of je ergens langer wil blijven.
Weet je nog hoe dat guesthouse heette? Lijkt me erg gaaf om te verblijven!
Eehhh nee geen idee! Het was voor ons toen de eerste keer Thailand en backpacken, en in de eerste week, dus we hadden het nog ‘veilig’ geboekt vanuit een Tourist Information in Bangkok. Met een tourtje naar Erawan en de brug/begraafplaats/etc. Je zal vast veel meer guesthouses op de rivier hebben! Die van ons was heel erg basic, en in de middle of nowhere. Er was 's avonds niks te doen, wat ervoor zorgde dat je met medereizigers een beetje ging kaarten, relaxen en biertjes drinken en dat was wel heel tof. En de rust, nadat je uit Bangkok komt was echt heerlijk!
Waarschijnlijk bedoelt hij VN Guesthouse. Google maar…
en River Kwai Jungle Rafts is een van de vele raftbungalowverhuurders. ik heb overnacht in Sai Yok View Raft, de bungalows waren destijds minder
(nu gerenoveerd, ook zwembad erbij) maar die locatie is veel mooier !
Let op dat beide nogal een eindje uit K’buri gelegen zijn, het is echt iets voor 2-3 dagen, want je kunt niet echt ergens gezellig een bakje doen
in een nabiujgelegen winkelstraat, wat in K’buri stad natuurlijk wel kan. je zou echt moeten gaan voor de natuur, en die is geweldig mooi.
Thanks allemaal! Ik zal eens even googlen waar ik het beste kan verblijven. Zit zelf te denken aan 2 dagen K’buri.
Eerst wilde ik zo veel mogelijk plaatsen zien, maar nu ga ik denk ik liever minder plaatsen af en dan wat langer verblijven per plaats. Maar goed, mijn reisschema veranderd dan ook echt met het uur
Je schrijft: Eerst wilde ik zo veel mogelijk plaatsen zien, maar nu ga ik denk ik liever minder plaatsen af
en dan wat langer verblijven per plaats. Maar goed, mijn reisschema veranderd dan ook echt met het uur.
Ik zie inderdaad dat je Thailand-to-the-maxxx wilt doen, van het uiterste noorden tot in het zuiden,
wat natuurlijk als consequentie heeft dat je veel uren gaat reizen… En reizen in Thailand is wel leuk,
maar het duurt allemaal langer dan in Nederland.
Dus… ik zou bijv. in het laatste gedeelte van je reis kiezen voor OF de Andamaanse kant
OF de Golf van Thailand-kant. Tussen je reisdoelen aan elke kant zit al reistijd genoeg…