Rondreis augustus 2011 - Tips?

Hoi reizigers!

In augustus 2011 willen mijn vriend en ik een rondreis van ongeveer 3 weken maken in Thailand. Wij zijn er nog nooit geweest. Zouden jullie ons tips kunnen geven over een paar openstaande punten? Wij vinden het erg leuk om wat cultuur te snuiven dmv bezoeken tempels etc., maar natuur heeft toch echt onze voorkeur. Vandaar dat we ook Kao Yai in onze route hebben opgenomen.

Ik zal mijn vragen even op een rijtje zetten:

1. Is Khao Yai de moeite waard? Zoals hiervoor al gezegd houden wij van natuur en met name dieren. De meeste rondreizen voor “beginners” slaan dit park over zag ik. Of zijn er andere suggesties?
  2. ik hoorde van een vriend dat het in Chaing Mai in augustus veel regent en dat we beter in het zuiden kunnen rondreizen en dus Chang Mai over moeten slaan. Misschien moeten we dan Khao Sok nog aandoen? Wat is jullie ervaring?
  3. Op welk eiland kunnen wij het beste eindigen in augustus? We wilen graag mooi weer, mooi strand, kunnen snorkelen, en 's avond moet er wel wat te beleven zijn al moet het niet super toeristisch zijn.

Ook overige tips zijn welkom! zie hieronder onze route…
Alvast bedankt!

Gr Sandra

3-augVertrek naar Bangkok
4-augAankomst - Bangkok - Bijkomen en BKK verkennen
5-augBangkok - Tempels bekijken, Grand Palace, Wat Prae kaw
6-augBangkok - Fietstour
7-augReis naar Kachanaburi - Met bus vanuit BKK
8-augKachanaburi - Erawan watervallen (Erawan NP)KachanaburiTiger Temple??, bridge over river kwai etc - met fiets
9-augKachanaburi - Ayutthaya - Eind van de ochtend met bus naar Ayutthaya
10-augAyutthaya
11-augAyutthaya - Pack Chong - Khao Yai NP
12-augKhao Yai
13-augKhao Yai - Ayutthaya - Chiang Mai - Gewone trein + nachttrein
14-augChiang Mai - Jungle trekking
15-augChiang Mai - Jungle trekking
16-augChiang Mai - Jungle trekking
17-augChiang Mai
18-augChiang Mai - Koh Samui?Vliegen van Chiang Mai??
19-augKoh Samui
20-augKo Tao
21-augKo Tao
22-augKo Tao
23-augKo Tao - Bangkok
24-augVlucht naar huis

8-augKachanaburi - Erawan watervallen (Erawan NP)KachanaburiTiger Temple??, bridge over river kwai etc - met fiets

Teveel gepland: Misschien dat je Bridge over River Kwai met fiets
ook wel op de dag ervoor kan doen. Wellicht kun je 7 aug vroeg uit BKK vertrekken met een minibus bij het Victory Monument, dan red je het wel om 's middags K’buri te verkennen. Ik haalde dat in ieder geval wel.

Helaas blijft het dan toch teveel voor een dag :
Met de reis van en naar Erawan ben je sowieso al drie uur kwijt, van en naar Tijgertempel weet ik het niet.

Houd er ook rekening mee dat je voorlaatste dag een uitputtende reis bevat naar BKK, Ko Tao-BKK weet je al hoe je het gaat doen ?

Hans.
Hans.

zoals Hans ook al zegt zou ik de dag dat je naar kachanaburi gaat gelijk het stadje en de brug bezoeken anders kom je de volgende dag tijd te kort naar de erawan watervallen en de tijgertempel kan je wel in 1 dag maar dan zit je dag gelijk wel vol dus niets meer hierbij plannen
in augustus heb je in chiang mai inderdaad regelmatig regen maar dit is meestal 's avonds een flinke bui en ik zou er dan ook zeker heen gaan
khao yai is een mooi natuur park maar verwacht niet dat je er veel wilde dieren zal zien, die zie je trouwens zo wie zo heel weinig in natuurparken welke vooral bos zijn
koh samui en koh tao hebben in augustus meer kans op regen dan de westkust phuket, koh phi phi, krabi, railay beach of ao nang zouden mischien een alternatief kunnen zijn je zou dan op phuket of krabi kunnen vliegen, vanaf phuket en de regio krabi kan je dan ook nog dagtochten maken naar khao sok

Hee Sandra,

Wat je ook kunt doen is op weg van of op weg naar Ko Tao naar
Kaeng Krachan National Park of
Khao Sam Roi Yot National Park.

Het best bereik je deze parken vanuit Phetburi, Hua Hin of Cha Am.
Van deze drie is Phetburi mijn favoriet, een echte Thaise stad, met weinig toerisme, maar veel mooie tempels op de heuvel. Slapen doe je bij de heuvel, Khao Wang Hotel is eenvoudig, maar goedkoop en netjes , 250 baht.

Kaeng Krachan was ik ooit, nog nooit zoveel (en zoveel soorten!) vlinders gezien. Ik was bij de Nam Tok Tho Tip waterval, en bij iedere 10 meter die je stijgt, zijn er weer andere soorten. Prachtig daar !

Vanuit de trein naar Phetburi zie je de bergtoppen en kalksteenheuvels van Kha Sam Roi Yot, de reis zelf is al mooi, je ziet onderweg veel vogels in de rijstvelden. Ik was daar helaas nog niet.

Hans.

Hoi,

Heerlijke route heb je uitgestippeld!

• Allereerst een vriendelijk verzoek aan iedereen die van plan is de Tiger Temple te bezoeken: niet doen alsjeblieft! Ik heb het wel gedaan, ook tijgers kunnen aanraken etc., maarrr… Het is niet wat het lijkt! Er is hier niet alleen sprake van illegaal fokken van tijgers, maar volgens diverse rapportages van vrijwilligers is er ook sprake van mishandeling. De dieren zouden onder andere gedrogeerd worden. Ik schrok er erg van toen ik hier een jaar na mijn bezoek over las en achteraf gezien moet ik zeggen dat ze inderdaad zwaar gedrogeerd op me overkwamen. Zie ook dit rapport: http://www.careforthewild.com/files/TigerTemplereport08_final_v11.pdf

• Chiang Mai is geweldig en het noorden is schitterend. In het regenseizoen is het er prachtig groen, dus zeker niet overslaan. Het regent er ook niet de hele dag door.

• Leuk dat je gaat fietsen in Bangkok! Vond ik echt een hoogtepunt!

• Ayutthaya: erg mooi om bij het vallen van de avond te bezichtigen. De tempels zijn heel sfeervol verlicht en uit sommige tempels vliegen ineens honderden vleermuizen. Bijzonder!

• In Khao Yai ben ik helaas nog niet geweest, maar het schijnt zeer de moeite waard te zijn.

Veel plezier!

Groetjes,

Eva

Ik denk dat uiteindelijk iedereen voor zichzelf moet bepalen of ze wel of niet de Tiger Temple bezoeken. Aantal jaar terug heb ik zelf ook eens een bezoek aan de Tiger Temple gebracht. Heb er dubbele gevoelens bij, de slechte verhalen zoals hierboven beschreven heb ik ook gelezen, maar daarentegen heb ik ook positieve verhalen gelezen. Of de dieren mishandeld en/of gedrogeerd zouden worden, durf ik dan ook niet te zeggen. Op mij kwamen ze in ieder geval niet gedrogeerd over…

Fietsen zeker een aanrader, ofwel in Bangkok, ofwel in Chiang Mai. Andre Breuer is een van de Nederlanders die deze fietstochten aanbiedt. Hier kan je evt nog een interview met Andre lezen:

Of kijk eens op www.bangkokbiking.com

Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten, vandaar slechts een vriendelijk verzoek!

Groetjes, Eva

Idd, ben ik het ook mee eens. Mensen die de Tiger Temple eventueel willen opnemen in hun reisprogramma, moeten zich eerst maar eens goed inlezen hierover en dan zelf maar een beslissing nemen of ze er wel of niet naar toe gaan.
Ik heb het nu gezien, maar zou er ook geen 2e keer meer heengaan…

1 like

Ik zou de tijgertempel ook overslaan. Is echt een touristtrap! Khao Yai mooi park en leuk om te fietsen. Maar het Ka Sam Roi Yot vind ik spectaculairder. Leuke bungalows hebben ze vlakbij : Terra Selisa in Dolphin Bay bij Pranburi. Mooi stille stranden en ook dolfijnen en apen. Wel rustig maar je zit binnen half uurtje in Hua Hin en daar is genoeg te doen. Overigens kan ik qua jungletrekking de Umphang jungle safari aanraden. Niet in Chiang Mai maar bij Mae Sot. Is een veel ongerepter natuurgebied en niet toeristisch. Is te boeken via Green Wood Travel . Staat op hun website www.greenwoodtravel.nl
Koh Samui was ooit leuk 20 jaar geleden. Als je van de Spaanse kust houdt moet je daar zeker naar toe gaan. Geld ook voor Phuket en Koh Phi Phi overigens.

Ook wij gaan aug 2011. (gezin met 2tieners )
Ben dus nu ook volop aan het lezen en tips aan het verzamelen.
Het is inderdaad dingen schrappen want anders is het constant heen en weer gereis. Waar ik nog steeds niet uit ben is het Zuiden.

We zitten in aug met het regenseizoen maar wat ik graag zou weten is waar we het meest kans op minder regen hebben.

Is het de kant van Ko Chang ? Krabi ? of Ko Samai.
Ook zen we niet gek op massatourisme, iemand tips voor een zuidelijke rustigere bestemming waar nog veel backpackers komen ?

Wij gaan ook met ons gezin (met 2 kinderen van 20 en 21 jaar) naar Thailand voor 16dagen. We zijn ook nog volop aan het plannen wat we wel en niet gaan doen. Liefst niet te veel, liever rustig aan dan de hele tijd rondtoeren. Ook dachten we op het einde mss even een eiland in te lassen, maar weten niet of dit haalbaar is qua weer en tijd, en willen zeker geen Spanje gevoel, met grote drukte en grote hotels.
Iemand tips?
Verder denken we al aan Bangkok - Kanachanburi - Erawan - Ayuthaya - Sukothai.

Willen jullie naar het noorden dan is Chiangmai of Chiangrai een aanrader.
Trekking vanuit Chiangmai/Pai of Chiangrai (Gouden Driehoek) is een optie.
Wil je niet teveel reizen en of vliegen dan kun je denken aan Koh Samet of Koh Chang, maar een dag of wat naar Cha Am of Hua Hin is ook geen gek idee.
Augustus is wel ‘regentijd’ maar dat betekent niet dat je hele vakantie ‘in het water valt’.

Groeten Bauke

We zouden afhankelijk van het weer, het noorden naar Chiang Mai gaan of naar de kust voor een dag of 2. Dat plannen we dan op het einde, om dan de laatste dag nog in Bangkok te eindigen.
Voorlopig zijn we er nog niet uit hoe we de rondreis plannen, wel zoeken we nu eerst uit wat we zeker willen zien. Liefst min 3 overnachtingen op 1 plaats en van daaruit uitstappen regelen.
We vertrekken vermoedelijke 29/6 tot/met 16/7 (wordt vanavond hopelijk beslist als we weten dat er geen examens meer af te leggen zijn op 29/6)
Al bedankt voor de tip.