Tips restaurantjes Bangkok

Beste mensen!

Dit jaar gaan wij voor de tweede keer naar azie! Vorig jaar een maand Thailand gedaan (super!!), dit jaar Thailand, Maleisie en Maleisisch Borneo…

Je zutl het niet geloven, maar vorig jaar vonden wij het alleen in Bangkok lastig om leuke (schoon en niet te duur) restaurantjes te vinden! Dit jaar zitten we totaal weer 5 dagen in Bangkok, dus vandaar de vraag: wie heeft er tips!?

Het mag thais zijn, maar ook westers, of een mix van beide… geen Macdonalds aub…die hebben we hier ook! :slapen:

Alvast bedankt en allemaal een fijne vakantie!

MvG, Tobias

Kijk hier eens,

Theo

Dit is idd moeilijk te geloven !

Al jaren is Suda Restaurant (Sukhumvit Soi 14) mijn persoonlijke favoriet. Wanneer je hier ook komt, het is altijd ontzettend druk. Op zich best vreemd, want dit restaurant ligt echt een beetje verborgen in een kleine soi en je ziet het dus niet zo makkelijk liggen als je op Sukhumvit Road loopt. Maar door de vele mond-op-mond reclame is het altijd druk. Eten is uitstekend en goedkoop, probeer zeker de sticky rice met mango als nagerecht, die is super !

Een ander restaurant hier in de buurt (Sukhumvit Soi 12) is Cabbages & Condoms. Stukje duurder dan de simpele Thaise restaurants, maar voor Nederlandse begrippen nog goedkoop. Het restaurant heeft een beetje een vreemde naam, maar de oprichter ervan is voorstander van geboortebeperking. Bij de rekening krijg je dan ook geen pepermuntjes, maar…condooms !

Ook leuk om eens te doen is een dinnercruise over de Chao Phraya rivier. Je kan dit van tevoren boeken via Loy Nava (http://www.loynava.com/) of via bijvoorbeeld Green Wood Travel. 's Avonds zijn de vele tempels langs de rivier prachtig verlicht, en het eten is prima.

Tenslotte…niet romantisch, wel uitstekend eten en goedkoop: een van de vele foodcourts die in de meeste shoppingmalls zitten ! Veel locals eten ook in een van de foodcourts.

We zijn Nederlanders he, dus goedkoop gaat voor romantisch.

Ik sluit me aan bij Dave, de foodcourts van de volgende winkelcentra zijn uitstekend :

Platinum Center
MBK shopping center
Panthip Plaza

In MBK en Panthip koop je bonnen, en betaalt je eten en drinken ermee.
Een bord eten en een drankje komt op minder dan twee euro.
In Platinum Center krijg je een electronische pas, zeer futuristisch.
In alle drie de gevallen krijg je wat je aan geld over hebt, weer terug bij de kassa. Kom daar eens om in de Amsterdam Arena !

haha :)! Bedankt heren…ik ga het uitprinten en neem het vrijdag mee!

Opzich vind ik echte restaurantjes wel gezelliger dan een grote shoppingmall… Maargoed, een mall op te winkelen en daarna meteen eten is ook wel een mooie combinatie!

Dank :slight_smile:

het blijft fantastisch om je voor 2 euro helemaal vol te eten in die foodcourts…
en die thai je maar aankijken haha…
ik had laatst 2 gerechten met kip rijst noodles…soep…een grote cola,koffie en een pancake banana…voor 120 baht ofzo…
buiten is het inderdaad lastig om een schoon en leuk uitziend restaurant te vinden.
maar mijn tip is:
ga gewoon in die simpele tentjes eten in de volle straatjes…
heel gezellig tussen de thai en vaak ook superlekker!

jeroen

Ik vergat nog:

Er zit een Japans restaurant in MBK shopping center op de verdieping waar je vanuit de skytrain komt. Je houdt links aan, en dan is het na ongeveer 100 meter aan je linkerhand, schuin tegenover het Chinese restaurant waar je vogelnestjes kunt eten (Ook lekker als je ervan houdt).

De gerechten, meestal sushi, komen varend op bootjes voorbij, en het restaurant zit bijna altijd vol.

Nog iets vergeten:

Uitdaging voor jullie allebei: Op Sukhumvit Road Soi 4 ongeveer ter hoogte van “Busstop”, (een bar) staan tafeltjes opgezet, waar meestal Thai aan zitten.

De ambiance (Oude tafeltjes op de stoep langs de weg en krakkemikkige stoelen) en het lawaai en de walmen van het verkeer maken dit tot een aparte ervaring.

De kippensoep die er wordt geserveerd is echter de lekkerste die je ooit hebt gegeten.

Ook vind je door heel Thailand restaurants van de MK-keten, ook hier kan je heeeeeeeeerlijk eten ! Zeker het proberen waard (het is er schoon en ook niet duur).

heerlijk…MK suki !

En voor de vegetariërs kijk hier.

http://www.happycow.net/asia/thailand/

Theo

…pas geleden ontdekt en zeer goed bevallen; ga naar de “Foodland Supermarket”; er zijn zo wie zo 2 aan de Sukhumvit (soi 5 en soi 16) en nog een aantal door heel Bangkok. Bij de meeste van deze supermarkten is een restaurant onder de naam “Took Lae Dee”. Deze restaurants zijn 24(!!!) uur per dag geopend en bieden alles wat je wenst. Voor 2-3 euro heb je een diner voor 2 personen inclusief water en frisdrank. Gewoon proberen - je zult versteld staan wat je voor je geld kan krijgen. Heb je trek en ben je in de buurt, dan moet je gewoon even binnenstappen en wat kleins naar binnen werken. Gemakshalve hierbij de website voor de dichtsbijzijnde supermarkt: http://www.foodland.co.th/branches/branches.htm

Groet en succes met je cullinaire zoektocht,
Joe

Goede morgen allemaal…

Allen super bedankt voor de reactie! Met al deze goede tips gaan wij onze dagen in Bangkok goed doorkomen, zeker op culinair gebied :)!

Bedankt…morgen vlieg ik weg…voor jullie ook een hele fijne vakantie!

Gr Tobias