Hallo… Wij zijn over een paar dagen terug in bangkok na een trip door Laos. Iemand tips voor een goed restaurant? Prijs kwaliteit? Groetjes en bedankt. Marieke
Ik ben er gaan eten over drie weken , prachtig uitzicht , internationaal buffet , ik dacht 16 euro , duur voor Thailand maar je moet het eens gedaan hebben en liefst de avond feeeriek uitzicht!
Mvg
http://www.reisgidsthailand.nl/verblijf
Het uitzicht vanuit de baiyoke toren !
Dag Marieke,
Een restaurantje dat wij ontdekten op aanraden van een bevriende chef-kok uit België was de Chote Chitr. Ik overdrijf hier niet als ik zeg dat dit zowat het beste eten is dat wij ooit aten. Het wordt open gehouden door 2 oude zussen die samen de keuken en de zaal doen. Hun grootvader was traditioneel apotheker en hun grootmoeder stond in de keuken van het koninklijk paleis. Geloof me, ze toveren met eten! En het leuke is: ze zijn nooit upscale geworden: het is altijd een eenvoudig klein goedkoop restaurantje gebleven waar je voornamelijk Thai tegenkomt.
Als je hier zou gaan eten, raad ik je aan om niet van de kaart te eten maar gewoon te vragen aan de zus die komt bestellen wat er op dat moment goed is. Ze spreekt vlot Engels en zal je met veel plezier iets aanraden!
Vraag ook na het eten om hun zelfgemaakt digestiefje: soort kruidendrankje, hierna loop je licht als een veertje weer naar buiten! Zaaalig! ![]()
Het ligt niet ver van Wat Po en Grand Palace. Gemakkelijk te voet te bereiken:
Chote Chitr
Prang Pu Thorn 146 (bij Tanao Road)
gesloten op zondag
Grts,
Jelle
Hier nog een foto van Marie en één vd zussen in de Chote Chitr:
http://www.wereldwijzer.nl/176935-albums3414-picture22784.jpg
Hi,
Voor als het een beetje meer mag zijn, maar nog steeds aan zeer scherpe prijzen, dan moet je zeker naar “La Table de Tee” gaan. Dit is in Silom gelegen en de kok is een aanstormend talent!
Kijk even op zijn website voor meer info en om een idee te krijgen van de menu’s.
Schitterend eten voor relatief weinig geld!!!
Smullen maar :cheer:
Wim
Bedankt voor de tips!!! We gaan ze allemaal proberen!!! Veel groetjes Marieke
Absoluut een paar goede tips, ik denk dat wij dat restaurantje waar Jelle het over had wel even gaan bezoeken:).
Misschien een bezoekje brengen aan Sirocco skybar aan de Silom road,het gebouw telt 64verdiepingen men kan daar lekker eten en men heeft een mooi uitzicht over heel Bangkok.
Moet je er wel bijvertellen dat het daar niet goedkoop is!!
Onze favoriete gerechtjes hier waren yam hua pli (bananenbloemsalade) en de mee krob (krokante noedels). Die hebben ze normaal altijd en ze zijn er goddelijk!:chin:
burger king is ook een favo restaurant voor mij in bkk
lol2lol2lol2 Ik lach nu wel, maar idd: Burger King zijn tenminste wel goeie hamburgers, spijtig dat we die in België niet hebben… ![]()
geen burger king in belgië is het echt alleen maar quick bij jullie wat erg zeg hebben jullie zelfs geen KFC?
burger king of mc D is voor mij een soort traditie in bkk want op het eiland is dat er niet en thais eet ik genoeg dus dan ga ik ff los daar.
Mc Do hebben we in België wel, maar geen BK. Ik geloof zelfs dat er een facebook-groep bestaat om BK naar België te halen… lol2
En Quick…? :tssk:bweurch! Die zijn bijna een persiflage: aan de hand vd foto’s zou je denken: ik ga hier een burger van 2 meter lang krijgen met een halve krop frisse sla er tussen, recht van 't veld… Nee hoor: twee sneetjes karton met een verlept vaal stukje groen.lol2lol2lol2
En geen KFC.
Maarrrr… ik maak eigenlijk nog het liefst zelf een goede hamburger! Op een warme zomerdag buiten in de tuin eten en de ketchup langs je kin naar beneden laten druipen…lol2mmmm! Heerlijk fout en vettig! ![]()
een vd de beste burger heb ik gegeten in sydney in een klein en simpel zaakje werkelijk zo goed krijg er weer trek in als ik er aan denk
is er al zicht op een regering bij julllie
Pfff… ik denk dat er evenveel kans is op een regering als een Burger King in België.
Achtereen weeral verkiezingen opkomst zeker???
Nu ikzelf ben ook geen fan van Quick(veel te duur voor wat geen je krijgt)geef mij maar een lekkere pizza van “Pizzahut” Jelle!
Niet teveel afwijken van de vraag …
de vraag is restaurant in bkk ik gaf aan Burger king en toen ontdekte ik dankzij jelle dat belgië een ontwikkelingsland is want ze hebben daar geen Burger Kinglol2lol2lol2
dus het blijft bij kin kao
en nu pai nawn