Baiyoke Tower

Wij willen onze eerste avond in Bangkok gaan eten in Baiyoke Tower . Iemand ervaring? Moeten we dit van te voren reserveren? En wat is beste tijd, zodat we het donker zien worden ?
En eten op een boot op de rivier, is dat de moeite waard?
Bedankt weer vor evt. tips.

Sent from my GT-P5210 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Hee Moon,

Met Baiyoke Tower heb ik geen ervaring.

Eten op een boot in de rivier …

Optie 1: Een khlongtour. Dan zie je Bangkok vanaf het water , en krijg je tegelijkertijd een inkijkje in het dagelijks leven van de mensen (de gewone BKK-er) die aan de khlongs wonen.

Optie 2: Gewoon de boot nemen op de Chao Praya. Je kunt gewoon een paar haltes meevaren, en daarna weer terug. Deze boot is belachelijk goedkoop, en je ziet dan wat er allemaal gebeurt op en langs die rivier.

In vergelijk is eten op een boot in de rivier net zo duur of iets duurder dan optie 1, en veel duurder dan optie 2, en wat je ziet is vergelijkbaar met optie 2. Bij optie 1 zie je zoals gezegd meer.

Hans.

Ik heb beide gedaan en beide geboekt bij Greenwoodtravel. Kan natuurlijk ook bij andere organisaties. Eten bij de Baiyoke tower vond ik gewoon leuk, meer niet. Uitzicht is wel prachtig! De Loy Nava dinner cruise kan ik iedereen aanbevelen, kost wat, maar dan krijg je ook wat. Eten is er heerlijk en een tocht van 2 uur over de Chao Phraya river langs verlichte tempels, bruggen enz.

@Hans, bedankt weer voor je tips. Een khlong tour staat al op ons verlanglijstje. Vaart de boot van je optie 2 ook in de avonduren? Het lijkt me erg mooi om langs de verlichte tempels te varen.
Ik heb nog een andere vraag voor je. Ik heb ergens iets gelezen over een ochtendritueel bij een tempel in Bkk. Kan alleen niet meer vinden waar en hoe laat?
@John, jij ook bedankt. We gaan eigenlijk ook voornamelijk voor het uitzicht naar Baiyoke.

Sent from my GT-P5210 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

@Moon57, sorry dat ik even de vraag aan Hans2007 beantwoord, maar ik denk dat je de Wat Benchamabophit bedoeld, waar 's morgens vroeg de monniken buiten wachten waar dan het ochtendritueel plaats vind. Ik zelf was er rond 7.00 uur en er waren ongeveer 20 monniken. Hoelaat het precies begint durf ik niet te zeggen! De tempel zelf heb ik helaas niet bezocht. Volgende keer maar!

John, dank je wel! Die bedoelde ik inderdaad!

Sent from my GT-P5210 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Hee Moon,

Aanvullend op de info van John (was overigens nieuw voor mij) : In zekere zin heeft iedere tempel een soort van ochtendritueel.
De monniken lopen in gewaad en op blote voeten door het dorp, of een gedeelte van de stad waar ze wonen. Ze hebben een soort kelk mee, en het is de bedoeling dat mensen daar eten of een ander offer in doen. Monniken staan op bij het krieken van de dag, dus als je het wilt meemaken, vroeg op!

De boot van optie 2 vaart 's avonds in ieder geval. Bij iedere halte zie je een bord met de bestemmingen.

Hans.

1 like

Bayoke Tower is zeker de moeite waard.
Mooi uitzicht en lekker bunkeren van een buffet…
Zorg dat je rond half5 in de middag daar bent…duurt even voordat je boven bent.
En als je de zon onder ziet gaan is dat een prachtig gezicht met al die lampjes die langzaam aan gaan.
Hou rekening met je reistijd daar naar toe,want het ligt in een idioot drukke omgeving.
Vooral in de regentijd kan het een mega chaos zijn in de pratunam area.

Jeroen

1 like

Aantal jaren geleden ook bij baiyoke tower gegeten. Inderdaad rond half 5 daar zijn want rond 6 uur is het donker. Zoek het telefoonnummer op internet op en bel ze of stuur ze een mailtje met de vraag of reserveren nodig is. Lijkt mij niet nodig dit via een reisorganisatie te boeken.

1 like

Is ook niet nodig, maar wel vrijwel altijd goedkoper dan direct via Baiyoke.
Verwacht niet teveel van het eten, niet echt hoogstaand en erg massaal. Maar het uitzicht vergoedt een hoop!

De boot die Hans bedoelt zal ongetwijfeld de Chao Phraya Express Boat zijn; de boot met de oranje vlag vaart tot 19:00 uur; de gele vlag vaart tot 20:00 uur (maar stopt bij minder haltes).

Ok dat is duidelijk, dan kan het zeker geen kwaad om ook te informeren bij een reisorganisatie.

Krung Thep, bedankt voor de tip. Ik las op hun website dat er meerdere restaurants zijn, is de kwaliteit van allemaal hetzelfde, en allemaal zo massaal? Het is onze eerste avond in Bangkok, ik zou het zonde vinden als we daar een katertje aan over houden.
Zo handig dit forum! De tablet gaat mee op reis dus ter plekke kan ik jullie ook nog bestoken met vragen :wink:

Sent from my GT-P5210 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Ik ben het met Krung Thep eens. Afgelopen juni heb ik het eten daar weer eens een kans gegeven en het is er niet beter op geworden.
De smaken zijn enorm afgevlakt voor de (massaal aanwezige) toerist, de authentieke smaak is ver te zoeken. Doe daarbij ook nog eens een te hoge prijs en je avond is compleet…

Hee Moon,

Ik zou het wel weten…
100 meter in Sukhumvit soi 14 vind je Suda Restaurant. Aan een eenvoudig tafeltje eet je echte Thaise gerechten.
Oma bestiert het hele gebeuren. Je vindt er Thai, en westerlingen die weten dat je er goed kunt eten.
Een echte Thaise ervaring…

Ik bedoelde inderdaad de Chao Praya Express, Dave…

Hans.

We hebben besloten het eten daar maar over te slaan, we gaan alleen omhoog om van het uitzicht te genieten. Loopt het storm op kaartjes daarvoor of kunnen we die ter plaatse kopen?
Hans, bedankt, ik heb het adres van het restaurantje opgeslagen, leuk om een adresje te hebben voor de eerste avond!

Sent from my GT-P5210 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Kaartjes voor Baiyoke kan je gewoon aan de deur kopen, geen probleem.

De tip van Hans zou ik idd opvolgen. Suda is een Thai/Chinees restaurant wat door een familie gerund wordt en erg bekend bij expats en mensen die vaker in Bangkok zijn. Zoek je een romantisch restaurant, dan moet je er niet naar toe gaan; je zit op plastic stoeltjes onder tl-verlichting, maar het eten is prima en het is er altijd druk.
Tijdens mijn allereerste trip naar Thailand werd ik meegenomen naar Suda door een Nederlander die al jaren in BKK werkte en sindsdien ben ik elke reis meerdere keren teruggeweest. Ook nu ik in Bangkok woon, ga ik nog regelmatig eten bij Suda. Echt een aanrader (houd zeker wat ruimte over voor de kleefrijst met mango !!).

1 like

Gv

Fout ! Wilde deze tip meenemen voor mezelf. Sorry voor dit bericht