Tips Reizen door Java

Iemand die weet of het in September makkelijk is om een kamer te krijgen in hotels zonder ze vooraf in NL geboekt te hebben? Weet ook niet of je dan meer betaald dan als je een kamer vooraf boekt?

Wij willen namelijk alleen de eerste paar dagen in Jakarta en op het eind in Bali alvast een hotel boeken… Met de reis Jakarta -> Bogor -> Bandung -> Pangadaran/cilacap selatan? -> yogjakarta willen we eigenlijk geen hotels vooraf boeken als dit makkelijk gaat en je niet opgelicht word etc…

Denk dat September ook net na het hoogseizoen is en er sowieso wel meer kamers vrij zijn?

Onze ervaring is dat kamers vanaf september vrij gemakkelijk te krijgen zijn. We boeken nooit hotels van te voren, ik weet ook niet of dat goedkoper of duurder zou zijn.

Hmm ok… Dan boeken wij ook niks vantevoren… Kun je makkelijk over de prijs onderhandelen bij hotels? :slight_smile:

Dat ligt vaak aan het aantal dagen dat je daar verblijft. Tien tot twintig procent is zeker wel haalbaar. Overigens kun je bij een reisbureau ook terecht voor een hotelvoucher, de prijs is meestal lager dan aan de balie van het hotel… Voor de duurdere hotels, die een website hebben, is er vaak een internet rate die aanmerkelijk lager is dan de gepubliceerde rate.

Het is idd waar dat de weg sumatra-jawa heel slecht is. na de reis voel je je helemaal kapot. Ik heb meegemaakt toen ik daar nog woonde. Als je daar bent, kan je beter vliegtuig gebruiken om naar andere stad te gaan, tenzij je in java bent.
Pangandaran is mooi, toen ik daar in 2001 was, logeerde ik in een klein motel: komodo island heet het. Het is van een Duitse man en Sundanesse vrouw. We vonden het best ok en niet duur. Maar mss voordat je naar Pangandaran gaat, kan je even naar puncak (lees: poentjak). En als je in Yogya bent, kan je ook naar Parangtritis beach. Probeer ook het eten in etenjes bij alun-alun(square, elke stad heeft dat) zoals bakso, miso, bubur campur, es cendol, es dawet, aziatische vruchten zoals rambutan, manggis, bengkoang…
Hmm…nu wil ik ook meegaan, ik ben al 6,5 jaar niet geweest…

Jij bedoelt die kaki5. Kijk dan eerst even goed hoe het met het schoonmaken van het servies gesteld is… Een emmertje met goor water en een smerige lap om je bord schoon te maken schrikt mij danig af. Ook zal je mij daar 's avonds niet tegenkomen als zo’n eettentje er al de hele dag staat. Geef mijn porsi dan maar aan anjing Fikki.:slapen:

Dat klopt, maar dat is een van de verschillen tussen daar en hier…Ik ben ook niet meer gewend, maar ze zijn heerlijk. Er zijn restaurant die wel hygiënisch maar betaalbaar…