Tips - reizen door Australië voor 3 maanden

Wie kan er mij aub. wat tips bezorgen hoe ik zelf een reis (van ongeveer 3 maanden) organiseer door Australië. De laatste jaren hebben we al verschillende landen in Azië bezoch , maar telkens georganiseerd. Australië zouden we graag zelf proberen te regelen. Alleen heb ik er echt geen flauw idee van hoe ik hieraan begin. De vele tips zijn echt welkom.

>>>

Wie kan er ons wat tips bezorgen hoe wij een rondreis , door Australië, zelf kunnen organiseren.
We zouden graag 3 maanden gaan.
We hebben de voorbije jaren al verschillende landen gezien in Azië, maar hebben dit steeds georganiseerd gedaan.
Maar dan ben je aan alles en nog wat gebonden, en heb je maar een beperkte vrijheid. We hebben er echter geen idee van hoe we hieraan moeten beginnen.
Laat de vele tips maar volgen.

Je zou een auto of busje kunnen kopen. Dit doen veel backpackers, je moet dan wel wat flexibel zijn in de tijd om je vervoer weer te verkopen. Als je een beetje kunt handelen kun je op deze manier gratis reizen.
Wij hebben dit ook gedaan voor 3 maanden.
Het duurde ons 1,5 week om onze auto te verkopen.
Je kunt ook bij een organisatie iets kopen met terugkoopgarantie maar meestal krijg je zoweinig terug dat dat alleen interessant is als je weg moet.
In sydney is een parkeergarage met tientallen backpackers die hun auto’s en busjes verkopen inclusief alle benodigheden zoals kookstelletjes, stoelen enz.
succes

Wij gaan half september ook 3 maanden en doen het volgende:
In 5 weken van Darwin via Adelaide naar Melbourne met een camper via Cheapa Campa. (reken op 100 euro per dag incl. verzekering voor een camper met toilet en douche)
Vliegen van Melbourne naar Cairns en dan van Cairns naar Sydney in 7.5 weken, we huren een auto bij Hertz en slapen in cabins (ideaal, kun je zelf koken). Wellicht is een auto kopen een stuk goedkoper, maar dan heb je 3 maanden lang 1 auto en slaap je in een tentje. Wij willen graag wat afwisseling en splitsen daarom onze reis zo op.

Voor de rest is het handig om van te voren een hotel te boeken als je aankomt, maar de rest kan je allemaal ter plaatse regelen en gewoon uitzoeken wat je leuk lijkt, valt het tegen, dan rij je snel weer door.

Succes met plannen!

een mogelijkheid is aan bijv vliegwinkel doorgeven wat je wilt en dan kunnen zij iets voor je samenstellen.
met 3 maanden zou ik alleen de start regelen met vlucht. Australie is goed zelfstandig bereisbaar met bus, auto, camper of vliegtuig

Zeker de oostkust van Australie is heel goed te doen. Zorg dat weet wat je wilt doen, waar je naartoe wilt. Bepaal aan de hand daarvan wat voor jou de beste plaats is om te landen en weer te vertrekken. Afhankelijk van het tijdstip dat je land kun je een hotel / hostel vooraf boeken, zoek dan wel een hostel dat je gratis ophaalt van het vliegveld, is dan net zo makkelijk.

Als je met de bus gaat reizen zijn er hop-on hop-off buspassen te koop, nadeel is wel dat je niet zomaar met de concurent mee zult gaan als die op een betere tijd rijdt.
Bussen hoef je vaak maar één hooguit twee dagen van te voren te boeken. Een tour misschien een paar dagen eerder als je perse met die ene tour mee wilt. anders is er altijd wel een andere tour waar nog plek is.

Overnachtingen heb ik meestal ter plekke geregeld, zeker in de grote plaatsen is dat nooit een probleem geweest. Als je ergens laat aankomt kun je makkelijk vooraf wat reserveren. Zorg wel dat je dan een creditcard bij je hebt.

Met een lonely planet en telefoon kom je in Australie heel ver. Een goedkope telefoon pre-paid is snel gekocht.

succes

hallo wie kan mij helpen? ik wil graag naar Australië om daar misschien een jaar te werken en zo ook meer van de wereld te zien maar ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken wie kan mij daar bij helpen?

Er zijn verschillende organisatie’s die je daar opweg helpen. google maar eens op backpackers + australie. Lees die site’s maar eens, dan krijg je een goed idee wat er geregeld moet worden, verkvisum, verzekering, bankrekening en sofinumber in Australie enz. enz.

Je hoeft natuurlijk niet via een organisatie, maar zo weet je wel waar je rekening mee moet houden.

succes

oke dankjewel voor de tip ik ga er naar op zoek

Kijk eens op www.travelactive.nl.

Hoi!

In 3 maanden kan je best een boel doen, aan te raden is een auto te kopen! http://tips4oz.com/autotips/index.html#.UCIjRk0aM6g

Houdt er echter rekening mee wat het klimaat is/weer is in die drie maanden. Het is dus aan te raden om met het mooie weer mee te reizen! Dan heb je altijd lekker weer en stoor je je niet aan de kou en regen. Kijk eens voor meer informatie hierover op http://tips4oz.com/algemene-informatie-australie/klimaat-tips.html#.UCIkoU0aM6g

Of kijk eens voor meer tips op www.tips4oz.com
Dit is de Nederlandse verzamelpagina van alle reistips voor Australië!

Fijne reis gewenst!

Groetjes Pjer

Wij gingen in een kleine 9 weken met een camper van adelaide naar cairns, vandaar vliegen naar Alice Springs. En dan via uluru en kings canyon naar Darwin in 3,5 week. Heerlijke reis gehad. Veel gezien. Met een eigen auto ben je daar minder flexible in