4 maanden reizen oktober tot januari

hoi!

ik wil graag voor 3 tot 4 maanden gaan reizen in Australie in de periode van Oktober 2012 tot januari 2013. Ik zou graag met een groepje een auto willen huren vanaf Sydney en dan rond gaan rijden bijvoorbeeld richting alice springs, darwin, cairns en dan terug via de oostkust naar sydney. Maar dit staat nog helemaal open.

Ik zit eraan te denken om een groepsreis te boeken bij backpackersonline, zodat je de eerste 5 dagen in sydney met een groepje bent. Gaan er nog meer mensen in deze periode naar Australie? en hoeveel geld hebben jullie gespaard en denken jullie nodig te hebben voor 4 maanden? ik wil liever niet werken omdat je maar 1x in je leven een werkvergunning mag aanvragen, dat las ik ergens. ik hoop graag van iemand wat te horen!

groetjes tinque :dag:

Hey Tinque!

Ik ben zelf ook van plan om ongeveer 4 a 6 maanden naar Australie te gaan vanaf oktober.
Ik hoop dan ongeveer zo’n 6000 euro te hebben gespaard excl. vliegticket om daarmee langs de Oostkust te trekken. Ik heb gelezen dat je 2 keer in je leven een werkvisum aan mag vragen en daarom zou ik nu ook eventueel wel langer willen blijven en dan wel werken.
Weet jij al met welke organisatie je heen gaat? En welk bedrag heb jij ongeveer in gedachten?
Ik vind het lastig in te schatten!

Groetjes Laura

Hoi laura! Leuk dat je ook gaat, je hebt ongeveer dezelfde plannen als ik! Ik heb in de tussentijd geboekt bij australian backpackers.nl…er zit dan 7 dagen sydney bij in samen met een groep van vele jonge backpackers, dacht wel zo gezellig voor de eerste week! Daarna kan je gaan en staan waar je wilt…ben je toch niet helemaal alleen als je net australie binnenkomt…ik was bijelkaar, met de luchthavenbelasting erbij, 7 dagen sydney incl veel uitstapjes, eten, en stopover in singapore 2200 euro kwijt…vond het nog meevallen. Ik denk er toch aan om nie te werken en een toeristenvisum aan te vragen en dus heel veel sparen nu haha ik dacht er aan om 5000 euro te sparen exclusief de ticketkosten dan, die moet ik voor augustus betalen. Kijk anders eens op de site van hun, erg goede organisatie, je kan ook naar 1 van de open dagen van hun…ik neem de vlucht van 3 oktober, de jumbo, is wel een grote groep mensen maar dacht dan heb ik genoeg keus voor leuke reisgenootjes :slight_smile: ik heb al wat contact gemaakt met een paar meiden die ook meegaan met de jumbo en hebben een facebook aangemaakt, dus als je daar boekt en ook 3 oktober gaat, laat me dan weten! En anders heeeel veel plezier! Xxxx