3 Maanden Backpaken Down Under

Hoi iedereen,

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een reis naar Australie. Aanvankelijk had ik een georganiseerde groepsreis op het oog, maar na lang zoeken en informeren bleek dat relatief duur te zijn. Ook ben je dan erg in je vrijheid beperkt en kan je niet doen wat je wil. En een maand is wel erg kort om Australie te ontdekken. Dus ging ik op zoek naar een alternatief en ontdekte dat backpacken ideaal is.

Mijn plan is om in november te vertrekken voor 3 maanden. Ik wil niet in het regenseizoen het noorden bezoeken dus begin ik in Cairns en laat me dan per auto afzakken naar Sydney via Brisbane. Vanuit Sydney naar Adelaide om vervolgens richting Ayers Rock en Alice Springs te gaan. Dan terug naar Adelaide om van daaruit met een binnenlandse vlucht Melbourne te bezoeken ivm de Australian Open.

Ik heb berekend dat dit relatief vele malen goedkoper is dan georganiseerd reizen en vraag de ex-Oz gangers dan ook wat jullie van mijn plannen vinden en of jullie nog tips, praktische info, routes, weetjes, resverhalen, bezienswaardigheden ed. voor mij hebben.

Ook zou ik willen weten of er nog meer mensen op dit forum vergelijkbare plannen hebben, aangezien ik niemand ken die de financien en/of de tijd kan vrijmaken. Ik lees het wel op het forum.

Groetjes Daniel

hallo daniel, zobiezo al een heel goed plan om met de auto te gaan, ga je die kopen (zou ik doen) of huren?? In ieder geval,met de auto is het heel simpel reizen.
Je koopt een goed reisboek, (lonely planet ofzo) , zoekt uit waar je heen wilt en je rijd er naar toe. Eenmaal in de buurt zoek je een plak om te overnachten, zal wel een hostel of camping worden, en dan begint het leuke van reizen, je ontmoet andere mensen, en die hebben tips waar je eens heen zou moeten gaan, of mensen die mee willen liften. etc Dus, echt, no worries. Eenmaal daar zul je zien hoe simpel het is om in australie rond te reizen.
Ik heb zo zelf 15 maand rondgereist.
Mocht je nog vragen hebben, roel@roeliepoelie.nl