Tips reistijd Peru/Bolivia

Welke periode is het qua weer het beste om te reizen in de landen Peru en Bolivia?
Ik twijfel tussen april/mei en september/oktober.
Natuurlijk kun je niet altijd een bui vermijden, maar het is toch een stuk aangenamer als je droog weer hebt, zeker voor sommige bezienswaardigheden.

Als er mensen zijn die ook in deze of andere periodes in de bovengenoemde landen zijn geweest, dan houd ik mij aanbevolen voor alle tips en suggesties.

Alvast enorm bedankt,

Met een vriendelijke groet.

hoi, davy vanhorenbeek nogmaals. Ik was van half april tot half mei in bolivia en peru. Overdag was het bijna altijd prachtig weer maar soms kom je op grote hoogte ( inca trail ) en is het meteen een stuk kouder. 's nachts was het soms wel zeer koud vooral in bolivia maar met een goede fleece is dit geen probleem.
mvg
Davy

1 like

Das mijn ervaring ook.

1 like

Detwee jaargetijden maken elkaar niet zo heel veeluit.
Over het algemeen zijn hetvoorjaar en najaar vrijwel gelijk.
De temperaturen in de bergen lopen overdag op tot soms wel 23+ graden met daarbij een strakke zon. S’nachtsa koelt het behoorlijk zelfs tot onder het vriespunt.
Zopwel in April als October kun je een buitje verwachten in de regio Puno en Cusco, maar geen regen hoor.
Voordelen van beide jaargetijden is dat er nog niet zoveel toeristen zijn, zoals bijvoorbeeld in Juli/Augustus

1 like

Wij zijn verleden jaar van 1 tem 21 september naar Peru geweest. Een rondreis die zeer druk is maar zeker de moeite het te doen. Wel een beetje last gehad van de hoogte, en de luchtvervuiling in Cuzco. Maar dat laat je vakantie niet bederven hoor. Het hoort erbij. Zeker met een sportvliegertje boven de Nazcalijnen vliegen en ook sandboarden vanop zandduinen van 2200 m hoog aandoen. Is gewoon hilarisch. Wij hebben geen slecht weer gehad in die periode maar een keer een buitje kan de zaak eens mooi opkuisen zodat je mooiere foto’s trekt en ook een film ziet er beter uit na een regenval. Je ook voorzien van winterkledij want 's morgens 15, 's middags 27 en 's avonds 5 ºC. Stevige wandelschoenen komen daar ook goed van pas.Een ‘must’ uit de Peruaanse gerechten is Ceviche (in limoen gemarineerde rauwe vis), pisco sour, het bekendste drankje van Peru, is een cocktail gemaakt van pisco (brandy gemaakt van witte druiven), limoensap, eiwit, suiker, kaneelpoeder en siroop, hmm… Lekker hoor! Hopende U hiermee van dienst te zijn geweest groet ik U en wens U een mooie reis en een veilige thuiskomst toe.

1 like