Hallo, ik zou graag 3 a 4 weken door deze landen willen backpacken volgend jaar. Zoieso door Peru en Ecuador, mocht Bolivia niet te doen zijn in deze periode.
Ik ben op zoek naar tips en wat de beste reistijd is en hoeveel geld ik moet begroten. Tevens zoek ik natuurlijk een reisgenoot! Ik zelf ben tegen die tijd 24 (v)
Ik woon nu 10 maanden in Peru, en ben ook in een beetje in Bolivia geweest.
De beste reistijd qua klimaat is voor Peru tussen april en september, aangezien dit in de meeste delen de droge tijd is.
Het is dan wel ook kouder in hogere delen zoals Arequipa, Puno en Cusco, maar dat moet je dan maar een beetje afwegen met enorme regen!
Peru is goedkoop, het goedkoopste eten, een lunch in een restaurant waar ik samen met de mensen van hier eet, kost 3-5 soles (ongeveer 1 euro). Reizen per bus binnen de stad of tussen steden is ook goedkoop, van Arequipa naar Cusco bijvoorbeeld tussen de 25-90 soles (8-20 euro).
Bolivia en Ecuador zijn nog iets goedkoper dan Peru, dus stel je voor!
Prijzen voor accomodatie ligt enorm aan wat je zoekt, een goedkoop hostel of 4 sterren hotel… Een backpackers hotel ligt rond de 8-15 dollar per nacht hier in Peru.
Reisgenoot: het kan goed dat ik hier dan nog gewoon ben, woon nu in Cusco en ben druk bezig een visa te bemachtigen, nog geen plannen om terug te gaan.
Laat me weten wat voor info je verder wil, je kan ook mijn blog met photos bekijken hier: http://www.elisemundo.co.nr