Natte zomer Peru/ Bolivia ok voor reizen?

Hola!

Ik ben van plan in jan en feb 2007 naar peru en bolivia te gaan en vraag me af of het slim is dan juist daar naartoe te gaan ivm met natte zomerseizoen. Is het af te raden om dan te gaan of juist niet? En is het handiger om in Peru te beginnen of in Bolivia of maakt het niks uit?

En ik zoek ook nog naar een vrijwilligersproject (werken met kinderen) van max een maand in Peru of Bolivia. Iemand tips?

Als er nog meer mensen zijn die in februari van plan zijn rond te gaan reizen daar in peru en Bolivia, misschien dan wel leuk om contact met elkaar op te nemen!

Seeya, Judith

Hoi Judith,

ik ga ook in januari naar Peru. het is idd niet het beste seizoen volgens mij, maar ik waag het er gewoon maar op…

ik ga met de organisatie Het Andere Reizen naar het plaatsje Cuzco. Het is een hele kleine organisatie en ze komt op mij heel betrouwbaar over( www.hetanderereizen.nl ). Ik ga eerst vier weken Spaanse les volgen en vervolgens werken in een vrijwilligersproject (met kinderen). daarna wil ik nog gaan reizen.

wat zijn jouw plannen precies? wie weet kunnen we wat afspreken (hier of daar…)

He Judith en Esther

Ik ben student van 21 jr en ga binnenkort naar Brazilie en ook naar Bolivia, liefst zo snel mogelijk en ben ook nog op zoek naar reisgenootjes hoewel ik die ongetwijfeld onderweg genoeg tegen zal komen. K heb ook een leuk project gezien maar dat is niet met kinderen maar met wildlife / conservation; ze vangen daar allerlei in de steek gelaten / afgedankte dieren op, van toekan tot puma:

Laat wat weten als je geinterresseerd bent!!
Groeten Relf :wacko:

Hey Esther en Relf,

Ik weet nog niet helemaal zeker of ik de kant van Peru/Bolivia opga, maar ik zal je zeker op de hoogte houden. Zullen we gaan mailen, dat is makkelijker. Mijn adres is [EMAIL=“judithdijcker@hotmail.com”]judithdijcker@hotmail.com.

Esther, iig je site het andere reizen ziet er goed uit!! En Relf, heb ook jouw site bekeken…ziet er ook goed uit, lijkt me ook zeer leuk…ik studeer diergeneeskunde, bijna klaar, en zie dat ze me graag willen hebben, maar wil nu wel eens een keer met kinderen werken. Maar als ik daar in de buurt zit, kom ik graag langs voor een paar dagen ;). Als je daar naartoe gaat denk wel aan Rabies-vaccinaties…ze zijn wel prijzig, maar zeker de moeite waard!!

Seeya, Judith

zoals overal ter wereld liggen ook in Peru en Bolivia de seizoenen niet meer zo strak. Heb ook meerdere malen in die maanden daar rondgereisd zonder al te veel problemen. Gek genoeg heb ik enkel vastgezeten tijdens zware regenval midden in de droge seizoenen… maar dat was altijd in de lagere regionen, niet in de bergen. Maar als het in de bergen goed aan t regenen is dan zou ik wel nog even goed navragen of een evt oerwoudtripje te doen is want op de weg naar beneden zijn ‘avalanchas’ (aardverschuivingen) dan wel erg waarschijnlijk.

Of je veel last hebt van de regen, ligt erg aan wat je precies gaat doen.
Regenseizoen is het heftigst in de jungle, aan de kust is het zomer en vrijwel droog en de bergen zitten er wat tussenin.
Ik woon een paar jaar in Peru nu, en mijn ervaring is dat het weer in Nederland vaak slechter is dan het regenseizoen in de bergen hier. Maar wat wel zo is, is dat de wegen (veel is nog ongeasfalteerd) er eerder onder te lijden hebben.
Dagen dat er geen zon is komen vrijwel niet voor, en het regent (ik heb het over de Andes) vrijwel nooit een hele dag continu.
Handig is om voor je van de ene plaats naar de andere vertrekt info te vragen over de situatie van de wegen. Dat kan per dag verschillen, maar de locale bevolking weet vaak wel de laatste stand van zaken.
En ik heb inderdaad ook stralende weken in januari mee gemaakt en vast gezeten in de sneeuw in juli, dus afwisselend blijft het altijd.

Veel plezier!

Oja, ik heb een aantal jaren geleden even in Inti Wara Yassi gewerkt en het is me erg goed bevallen!

Hallo allemaal!
Nog meer mensen met goede weerservaringen in januari/februair in Peru/Bolivia? Wij willen dan nl. ook gaan, o.a. Colca Canyon, Macchu Picche, Cuszo, Nasca, Salta, Uyuni.

niemand?