Tips reisroute NZ please :)

Hoi!

In januari 2014 wil ik voor bijna 4 weken naar Nieuw Zeeland. Ik kom dan vanaf Bali.
Nu vraag ik me af welke route ik het beste zou kunnen doen. Vanaf Bali vliegen naar Auckland of vliegen naar het Zuidereiland (Queenstown)? Ik heb begrepen dat de stranden op het Noordereiland mooier zijn, dus dat lijkt mij wel fijn om mee af te sluiten, zeker gezien ik aan het begin van mijn reis ook al de stranden op Bali heb. Hebben jullie tips? Ze zijn zeeer welkom!
Dankjewel!

Groetjes Marleen

Marleen hoe reis je auto, camper, bus,. Wat wil je doen: actief of actief in de zon liggen (ga dan naar fiji, New Caledonia) of actief lopen of cultuur. Jan. Hoogseizoen in NZ.

En als je met mooie stranden wil afsluiten. Is mijn voorkeur de Bay of Islands boven Coromandel. Maar de goudenstranden van Abel Tasman NP zijn ook wel erg lekker.

Hoogte punten NZ

Tongarino crossing
Routeburn Track
Gannets + Napier
De weg naar MilfordSound en Doubtfull Sound
Te papa Museum ( Ik wil dit ook in Nederland )
Akaroa
Abel Tasman + farewell Spit
Queenstown en vooral Glenorchy ( als ik de jackpot ga ik daar wonen ).
The Bay of Island
Kaikoura
Pak een rugby wedstrijd mee.
Mount Cook
Rob Roy Glacier track.
En er zijn nog veel meer hoogtepunten.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben van plan om met een bus te reizen. Ik reis alleen en zie het niet zitten om in mijn eentje een auto of camper te huren. Ik heb gehoord dat Stray een goede organisatie is om mee te reizen.
Ik zal er binnenkort eens voor gaan zitten om enigszins een route uit te stippelen. Tot nu toe heb ik alleen mijn retourtickets vastgelegd, de rest is nog open. Dus mochten er nog meer tips zijn, dan blijven ze welkom :wink:

Zelf heb ik 4 weken NZ gereist en vond ons schema zo slecht nog niet maar dat is afhankelijk hoelang je bij welke plaats wilt blijven natuurlijk. Het waren voornamelijk de hoogte punten, wil je voor meer verdieping gaan raad ik je meer nachten en minder plaatsen aan maar dan zijn de afstanden ook veel groter.
Christchurch -Lake Tekapo/pukaki - Dunedin -Te anau ( milford sound) - Fox Glacier/franz jose f- west coast - Abel Tasman - oversteek Noorder eiland Wellington - Tongagariro ( tongariro trek AANRADER!!) - Roturua-Coromandel - (auckland) - Bay of islands. Wij zijn voornamelijk 2-3 nachten overal verbleven.

Groetjes en veel voorpret gewenst!!

Hoi Marleen,

Ik ben ook van plan om de maand januari in Nieuw-Zeeland te zijn. Lijkt het je leuk om een stuk samen te reizen?
Je mag me ook mailen: leannemeijster@gmail.com

Groetjes, Leanne

Marleen,

waarom zie je het niet zitten om een auro/camper te huren? Dit is veruit de beste manier om NZ te verkennen.

Hi Marleen,
Als ik je een tip mag geven: als je van Bali komt, zou ik Nieuw Zeeland niet doen voor de stranden. Nieuw Zeeland is een van de mooiste landen ter wereld die ik heb gezien, maar het is niet het land waar je nou eens lekker een paar dagen aan het strand gaat zitten. Abel Tasman is mooi (komt het door jouw genoemde Stray ook langs), maar meer om een keertje te gaan kayakken ofzo, niet iets waar je nou met je handdoekje en zonnebrand gaat liggen zonnen. Het leeft er gewoon niet zo en de sfeer is er niet naar. Je gaat daar hiken, parachute springen, berg beklimmen en raften! Zoek je een weekje luieren, zou ik als ik jouw was voor relatief weinig geld nog in 3 uur naar Fiji vliegen na je Nieuw Zeeland trip… Eiland hoppen zeer aan te raden!

Wat betreft je route, Stray reist met een vaste route en die is prima (hier spreekt een tevreden ervaringsdeskundige :wink: ). Je kunt ter plekke bedenken of je langer blijft of je de volgende dag weer op de bus springt, dus het plannen van je route is niet echt nodig, hoogstens een beetje inlezen in wat er overal te doen is. Have fun!