In juni ga ik met mijn vriend 23 dagen naar Bali.Tot nu toe dachten we aan deze planning:
Ubud (3 nachten)
Karangasem (1 nacht)
Padangai (vandaar de boot richting Gili)
Gili (3 nachten)
Lombok (4 nachten)
Lovina (3 nachten)
Tanah lot (2 nachten)
Kuta/ Sanur (2 nachten)
Zijn er zaken die we absoluut moeten zien of dingen die we beter laten vallen. Verder vroegen we ons ook af welke van de gili-eilanden te bezoeken? En wat we best doen op 3/4 dagen in Lombok?
Ik vind 3 nachten Ubud een beetje kort. Aan de andere kant: je slaapt al in Karangsem dus van daar kan je ook de omgeving bekijken.
Wat wil je bij Tanah Lot doen? De meeste mensen brengen een uurtje door bij de tempel bij zonsondergang, dus twee nachten daar is best lang. Ik zou dan eerder in Yeh Ganga blijven (vlak bij Tanah Lot, maar geen toeristen) en dan te voet naar de tempel gaan (8 km). Als je liever met de auto gaat kan dat natuurlijk ook, en kun je een bezoek aan de tempel combineren met Mengwi en Taman Ayun en het naastgelegen Ogoh-ogoh museum.
Wat een druk programma! Warom ga je van Lombok naar Lovina en niet vanuit Ubud naar Lovina en daarna afzakken naar Padangbai? Vanuit Lombok kan je handig weer naar t zuiden van Bali. En Tanahlot kan je toch makkelijk vanuit Kuta en omgeving bekijken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk