We hebben beslist hoe we van Chiang Rai naar Koh Chang gaan reizen: we trekken eerst met de trein naar Phitsanulok en gaan proberen om van daar via verschillende steden in de Isaan naar beneden te reizen in één week tot tien dagen. (bus en trein).
Dit zijn de plaatsen die we eventueel willen aandoen, in die volgorde:
Waarschijnlijk zullen we wel het één en het ander schrappen wegens tijdsgebrek, hoe zouden jullie het aanpakken?
Hebben jullie voorkeuren voor bepaalde steden?
En wat valt er zowat te beleven dat jullie persoonlijk de moeite vinden?
Kennen jullie leuke Guesthouses/hotels in deze plaatsen die de moeite zijn?
Nong Khai en Chanthaburi zijn mijn favs van dit rijtje.
In Nong Khai is er Mut Mee Guesthouse om te overnachten en Sala Kaew Kuu (een beeldentuin) mag je niet missen.
Chanthaburi is befaamd om zijn edelstenen. Kijken,kijken, niet kopen is een Nederlandse zin die je van toepassing moet laten zijn.
River Guesthouse is eveneens befaamd.
Eventueel kun je een dagtrip boeken om te zwemmen met dolfijnen, en er is een heel apart tempelcomplex even ten zuiden van Chanthaburi, met steeds beelden van groepen en groepjes mensen om een Buddha heen.
Ik heb niet kunnen achterhalen hoe het heet.
Als je gek bent op strand , kun je ook in Laem Sing (waar het zwemmen met dolfijnen is) overnachten. Eten is supergoedkoop daar, en de mensen heel vriendelijk. Bungalows vanaf 700 baht, of Siri Hotel voor hetzelfde bedrag.
Ik had laatst klanten die met dolfijnen waren zwemmen, dus wilde het e.e.a. navragen bij de manager en hij zei vervolgens dat ze het bad aan het renoveren waren en dat dat inmiddels al langer dan een jaar duurt (Thaise snelheid…).
Op deze site staat maart 2011, maar is dus nooit meer aangepast. Website van Oasis zelf kom ik niet op…
Mut Mee is uitstekend voor te eten en te relaxen in de tuin maar voor de rest vind ik het niets . heel veel blabla volk dat denkt iets over Thailand te weten ; maanden onderweg zijn maar nog geen 100 km opgeschoten zijn omdat ze het hier en daar “so cool” vinden en enkel maar contact zoeken met hun zielsgenoten .
Zoals reeds gezegd Wat Sala Kaew is de moeite waard , het beste en leukste is er met de fiets naartoe te gaan (fietsen kan je huren bij bovenvermeld guesthouse. Hier de site met enkele foto’s KhonKaen
nu lees ik pas dat je van Pitsanulok naar BENEDEN gaat reizen .
Nong Khai ligt helemaal bovenaan , dus dat wordt moeilijk .Mukdahan ligt volgens mij veel te ver weg om in jullie programma in te passen .
Mocht je toch kiezen voor Nong Khai en je wil van daar naar Mukdahan , ga dan via Udon Thani en neem niet de weg die langs de grens van Laos gaat (veel te lang , rammel bus en loeiharde muziek dvd gedurende de ganse reis !)
Nu moest je eventueel Kong Kaen gaan bezichtigen Jelle,zeker niet vergeten de mooi tempel Wat Nongwang een bezoekje te brengen.Deze tempel ligt ten zuiden van de stad aan Klangmuang Road.Je hebt goed overzicht van Khon Kaen stad en Bung Kaen Nakhon meer.
Ook het nationaal museum in Kong Kaen is ook wel een bezoekje waard,voor de rest is Kong Kaen een saaie stad(buiten de paar mooie tempels dat ze hebben)
Moest je in Mukdahan verblijven Jelle,zeker niet vergeten de “Mukdahan tower” te bezoeken in deze toren is er een klein museum in onder gebracht.
Ook heb je boven een prachtige panorama van Savannaketh(laos)men kan daar met een grote verrekijker het landschap daar af gaan.
Ook de indochine markt vlak aan de pier"weekend" kan men afschuimen.
Nu Mukdahan is s’avonds buiten de vele karaoke bars aan de Mukdahan tower,desolaat verlaten.
Hotels goedkoop! vlak aan het busstation heb je een goedkoop overnachting(naam schiet me niet te binnen)dacht rond de 350bath.
Ikzelf heb overnacht in het Ploy palace hotel(prijs was 2200bath)
Men kan van het busstation in Mukdahan alle richtingen uit,ofwel met de bus naar Kong Kaen(4uur durende busreis) of rechtstreeks naar Ubon.prijs met de bus dacht 127 bath?
Als je Nakhon Ratchasima aandoet (door de Thai vaak gewoon Khorat genoemd) zou ik zeker Prasat Hin Phimai en Prasat Hin Khao Phanom Rung bezoeken. Zonde als je die overslaat…
En waarom vanuit Khorat niet verder reizen naar Khao Yai National Park ?