Tips over rondreis ZA gevraagd

Begin oktober willen mijn vriend en ik een reis door ZA gaan maken. We hebben in elk geval 4 weken taalcursus in Ecuador (Quito) en 4 weken vrijwilligerswerk in Pero (cusco) geboekt.

Daar voorafgaand willen we misschien naar Colombia. Is dit veilig? Welke plek(ken) zijn/is het meest de moeite waard? We hebben daar dan ongeveer een week.

Na het vrijwilligerswerk hebben we nog ongeveer 5 a 6 weken over. Ik wil zowieso graag (eindigen in) naar buenos aires. Ook heb ik gehoord van gletsjers in zuid argentinie en het titicacameer wat de moeite waard schijnt te zijn.

Wat is, gezien de tijd, haalbaar en aan te raden voor ons? Is het te doen met openbaar vervoer of zijn binnenlandse vluchten beter?
Ik heb afgelopen zomer door Europa gereisd en daarvoor een treinenboek gebruikt waar alle verbindingen in stonden. Is er ook zoiets verkrijgbaar voor trein/bus in ZA? Of moet je alles ter plekke regelen??

Vanwege de korte voorbereidingsperiode stel ik alle informatie heel erg op prijs! Alvast heel erg bedankt voor de reactie!

Oja, ik vroeg mij ook nog af hoe ik het beste ticket(s) kan boeken. Een aparte naar NL-Colombia en dan een voor bv. Buenos Aires (of is er een ander vliegveld goedkoper/in het zuiden)-Nederland?? Of kan je ook een soort retour boeken ofzo?

Groetjes Anneke Dalhuisen