Tips over geplande route in september

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum maar lees met veel plezier alle topics en haal daar veel info uit. Nu ga ik zelf 28 dgn naar Maleisie/Borneo en hebben we een schema gemaakt. Misschien teveel maar we willen veel zien en gaan veel binnenlandse vluchten maken!! Hieronder ons schema en als iemand tips heeft…graag!!!

Kuala Lumpur- Sandakan ( Borneo ) ( vliegen )
Sandakan- Kota Kinabalu ( Borneo ) ( vliegen )
Kota Kinabalu- Kuala Lumper ( vliegen )
Kuala Lumpur- Cameron Highlands ( bus )
Cameron Highlands- Taman Negara ( bus )
Taman Negara- Perhentian/Redang ( met bus via Kuala Terengganu en dan bij vissersplaatsje Merang of Kuala Besut naar de eilanden )
Kuala Terengganu ( komende vanaf Redang ) - Penang ( vlucht Malysia airlines )
Penang- Langkawi ( boot )
Langkawi- Kuala Lumpur ( vliegen )
Kuala Lumpur- Amsterdam

Gr Diane

Hallo Diane,

Dat is een mooie reis en inderdaad veel vliegen.

Je slaat Sarawak over?

Verder denk ik dat je veel van de mooiste plekken hebt uitgekozen en dat dit zeker goed is te doen in 28 dagen.

Alvast een goede reis en geniet van het lekkere eten :slight_smile:

Pauline

Hallo Pauline,

bedankt voor je reactie. We gaan Serawak overslaan want we hebben keuzes moeten maken!! En het wordt veel vliegen maar dat is wel de snelste manier om op die plekken te komen en airasia is best goedkoop!! Heb jij misschien nog goeie tips voor hotels???

Groet Diane

Hoi Diane,

Ik kan je enkele tips voor hotels in KL geven, maar dit is afhankelijk van jouw budget en welke locatie je graag wilt zitten. Voor een redelijke prijs kun je hier bijvoorbeeld in een heerlijk resort zitten.

Buiten KL heb ik weinig suggesties, wellicht dat andere forumleden hierbij kunnen helpen?

Groeten,

Pauline

Hoi Diane,

Vraagje, heb je de tickets bij AirAsia on-line al van te voren besteld?
Of ga je dat daar ter plekke doen?

Ik zit er ook over na te denken om veel te vliegen… We willen namelijkveel zien, in korte tijd :wink:

Gr. Denise

Hoi Denise,

Het slimste is om je tickets zo vroeg mogelijk te bestellen want dan is de prijs laag en de beschikbaarheid hoog.

Pas trouwens op tijdens het boeken staan er enkele vinkjes aan die je extra geld kosten, zoals de verzekering.

Veel plezier met plannen.

Pauline

Hoi pauline,

Bedankt voor de info…
Nog een vraagje, ik zie bij AirAsia altijd 2 prijzen staan, ook promo (is goedkoper) wat is dat en kunnen we dat bestellen, of moeten we voor regular kiezen?

verder… hoe gaat het in zijn werking, krijg je de tickets (allemaal) thuis gestuurd, krijg je het per mail, wat je moet uitprinten, of…?

gr. Denise

De promotickets zijn het goedkoopst en daar zijn er een bepaald aantal van, of het is een aanbieding voor een kortere periode. Die moet je dus juist hebben!

Je krijgt een e-ticket via mail. Op meerdere luchthavens kun je niet meer aan de bali inchecken, alleen bagage afleveren. Daar moet je online of bij een automaat inchecken. Het is allemaal supergemakkelijk en als je op het juiste moment boekt ook erg goedkoop.

En je betaald gewoon vooraf, via Ideal ofzo?
Klinkt wel super!!
Ik vind het wel jammer om mijn dagen vast te leggen, maar aan de andere kant heb je wel zekerheid van vervoer en je kan meer zien, omdat je schema wat ‘strakker’ is…

Kijk hier hoe je boekt:

Volgens mij alleen met creditcard te boeken…