maleisie,sulawesie en kalimantan

wij plannen half september voor 8 weken een reis te maken naar Maleisie, Kalimantan en Sulawesie. Wie heeft er tips voor ons t.a.v. bezienswaardigheden, hotelletjes, vervoer. we zijn allebei 65+,houden niet van strand en duiken.

Hey,

Zie dat je van plan bent om van Maleisie naar Kalimantan te gaan.
Ook ik zit hier aan te denken. Hoe zijn jullie van plan dit te bewerkstellingen (lees namelijk dat dat best moeilijk is)

HALLO,
wij vliegen van hier naar Kuala Lumpur,. Hier trekken we met behulp van een goede reisgids rond. ik heb Insight Guide. Wij bespreken van hier uit niets. in het hotel hoor je van allerlei gasten vaak goede betaalbare adressen om te overnachten,. in juli komt er een nieuwe Lonely planet uit en ook daar staan vaak middenklas hotels in. na ongeveer 4 weken (verplaatsen via openbaar vervoer) vliegen we verder naar Kota Kinabalu met Air Asia. nu al te boeken vanuit thuis. als je je bij Air Asia inschrijft dan krijg je regelmatig bericht als er weer aanbiedingen zijn. bij kleine reisbureautjes aldaar boeken we vaak excursies naar delen waar het moeilijker is om met openbaar vervoer te komen.misschien doen we Brunei nog aan. we trekken na het noorden gezien te hebben verder door naar het zuiden en vliegen vanuit Kuching weer terug naar Kula Lumpur. dit ook weer met Air Asia. in Kula Lumpur blijven we dan nog twee nachten voordat we weer terugvliegen. een advies: regel behalve de vluchten niet teveel van te voren. je zult zien dat het altijd weer anders loopt dan je gepland had.
veel plezier met de voorbereiding.

Hey,

Ook wij hebben besloten om nog vrij weinig vooraf vast te leggen. We vliegen eerst naar Singapore. Na een paar dagen vliegen we richting KK om eerst het noorden van Borneo te bezichtigen (niets vooraf geregeld). Daarna gaan we richtig Kutching om van daaruit ook Sarawak te bezichtigen. Vorig jaar in Cambodja en Vietnam geweest, daar hebben we ook niets vooraf geregeld en dat werkt prima :slight_smile:

We wilden ook naar het Indonesische gedeelte (centraal Kalimantan) aandoen, maar qua tijd gaat dat denk ik niet lukken. Dus die slaan we toch maar over :wink:

Jullie ook veel plezier!

1 like