Tips op ons reisschema gevraagd (18 dgn)

Dag,

Deze oktober ga ik met een vriendin naar Japan. Er is zoveel moois te zien en te doen…en we willen het wat rustiger aan doen dan de gemiddelde reiziger, genieten van mooie plekjes en genieten van de cultuur. Nu hebben we een schema samen gesteld - zeer ruwe versie - en zijn benieuwd naar input. We zouden namelijk ook graag een vissersplaatsje bezoeken of een klein eilandje…Misschien slaan we Mt Fuji wel over omdat er zoveel anders moois te zien is.

Ik heb in de reisgids gelezen over de verschillende railpassen maar eigenlijk kom ik er geen wijs uit. Als het even kan willen we 1 week rail pass en daarnaast een ander soort kaart. Wat eigenlijk het voordeligste is.

Ben benieuwd naar jullie feedback!
Alvast heel erg bedankt.

Mijn vriendin (waarmee ik getrouwd ben) en ikzelf zijn gisteren vertrokken uit Japan (en nu in Nieuw Zeeland) en hebben een geweldige tijd gehad. Als je in de vis of handel geïnteresseerd bent, ga dan zeker naar de Tsukiji vismarkt. Deze grootste vismarkt ter wereld begint 's ochtends om 5 uur, maar is een belevenis. Neem de eerste trein 's ochtends (Yamanote line; gaat vanaf ongeveer 4:30 uur) naar het dichtstbijzijnde station (ben de naam even kwijt) en het laatste gedeelte een taxi (kost ¥ 710) om op tijd te zijn.

Verder wil je een dagtrip naar Nara. Je kunt ook een nacht overnachten in Nara en dan zou ik het SUN hotel adviseren. Niet duur en 50 meter van het station. Als je aankomt kun je je koffers bij de receptie kwijt (inchecken kan om 15:00 uur) en dan het grote (Tempel) park bezoeken. Bij terugkomst in het hotel stonden onze koffers al inde kamer. Gewoon in het Engels een mailtje sturen om te reserveren.

Wij zijn vorige week vanuit Nara doorgereisd naar Koyasan en hebben overnacht in een tempel. Een bijzondere ervaring en een van de hoogtepunten van onze reis n Japan! Wij hadden in de Shojoshin in de Hanare geboekt. Dat is een privé gastenverblijf met een eigen tuin. Kost ¥ 30.000 voor 1 nacht inclusief diner en ontbijt verzorgd door de monniken. Niet goedkoop, maar is het dik waard. (te reserveren bij Japaneseguesthouses.com).

Ben je op zondag n Tokyo, sla dan zeker de wijk Harayuku niet over!! Er is op dit forum genoeg over te vinden.

Ik Kyoto is het ook leuk om het “Path of Phylosophy” te lopen. Ga direct bij aankomst in Koto Station eerst langs de touristeninformatie op de 1e etage; die helpen je goed en dar kun je plattegrond krijgen waar het pas opstaat. Het is wel nog even zoeken naar het begin, maar dan heb je een wandelroute zonder busladingen toeristen maar alleen Japanners. Advies: ga 's ochtends op tijd. Het pad loopt langs een riviertje (meer een stroompje) langs enkele tempels en wat restaurantjes. Zeker om de Japanse cultuur te snuiven.

Ik geef je dan ook groot gelijk om de tijd te nemen. Er is zoveel te zien en zoveel cultuur te “beleven” dat het zonde is om er doorheen te racen.

Succes en veel plezier!