Tips om Uganda te ervaren

Hallo,

In maart vertrekken we met z’n tweeen naar uganda voor 3 weken. Heb al redelijk wat reiservaring en ga graag voor manieren om echt wat van het land mee te krijgen: natuur, bevolking etc.

Ik vraag me nu even wat praktische zaken af… Is het aan te raden om hier al wat zaken te regelen of is het een kwestie van zaken uit te zoeken in de locale reisbureautjes (kampala). Ik begrijp dat reizen naar de NP’s lastig zelf te organiseren is (locaal vervoer) of zijn er andere ervaringen.

Wie heeft er nog tips? Zit zelf te denken aan een aantal NP’s, zou graag ergens een mooie trekking doen. Is er iemand in Kidepo NP geweest?

Bedankt!

habaritravel.nl schijnt een goede te zijn.

Lees ook mijn ervaringen eens.

Als je maar 3 weken hebt, zal ik wel iets vooraf regelen, omdat het altijd onzeker is als je ter plekke regelt of alles op tijd is/komt…

Beste Felix,

Leuk vooruitzicht!
Ik heb bijna een half jaar in Oeganda/Kampala gewoond en weet goed hoe alles werkt. Heb goede contacten die je perfect kunnen helpen. Heb zelf ook met openbaar vervoer gereisd maar dat is niet altijd even handig, vooral, zoals Martin schrijft, je hebt maar 3 weken, probeer tevoren wat vanuit Nederland te regelen.

Een super tip! Eigenaar Edward van www.ked-safari.com is super!!!
Je kunt via mij of zijn nederlandse vriendin Jorien ([EMAIL=“jorienvugteveen@hotmail.com”]jorienvugteveen@hotmail.com) alle info opvragen die je maar wenst en iedere mogelijke trip wordt voor je op maat gemaakt!!
Verdiep je goed in wat je graag wilt zien, doen en/of bereiken dan zal je de mooiste tijd krijgen…

Veel succes, en vooral veel plezier!

Ik hoor graag als ik je verder kan helpen
(voor mijn ervaringen kijk op www.evelienbannink.waarbenjij.nu)

Groetjes
[EMAIL=“evelienbannink@hotmail.com”]evelienbannink@hotmail.com