Ik ga a.s. zomer voor een maandje naar Vietnam. Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben om leuke plekken te ontdekken / gave activiteiten te ondernemen, buiten de toeristische trekpleisters om.
Ik en mijn vriendin vinden het namelijk fijn om soms activiteiten of plekken te bezoeken, waarbij je niet constant omringd ben door andere toeristen.
Iemand toevallig gave ervaringen opgedaan / sportieve activiteiten ondernomen (niet alleen hiken, mag ook iets als canyoningen zijn).
Even een vraag rerug.
Welke regio’s willen jullie bezoeken?
Ik vind Mai Chau in het noorden wel iets voor jullie.
In het zuiden is het eiland Con Dao helemaal goed; nadeel is dat het een eiland is en dus je moet vliegen en dus wat meer kost.
Bedankt voor je reactie! We willen van Hanoi naar Ho chi Minh trekken, dus eigenlijk het hele land.
Ik hoorde dat vooral Halong Bai en Sapa erg toeristisch waren. Is Mai Chau een beetje te vergelijken met Sapa? Dan kunnen we er wellicht voor kiezen om naar Mai Chau te gaan i.p.v. Sapa. Halong Bai willen wij niet missen.
Con Dao ziet er ook leuk uit. Misschien iets voor de laatste dagen.
Mai Chau is enigzins te vergelijken met Sapa.
Alleen is het een dal dus heb je bergen; deze zijn niet zo hoog en talrijk.
Het voordeel daarvan is dat er rivieren zijn om te raften, rotsen die kan beklimmen en je kan via een niet touristische weg naar het zuiden.
Con Dao is niet touristisch; wel voor Vietnamezen, maar die vallen niet op omdat ze vooral hun familie bezoeken.
In de stad kan je gewoon 2 uur op de hoofdweg gaan liggen en je ziet bijna geen brommer.
Wanneer je van duiken houd schijnt het 1 van de beste plekken te zijn nin Viet Nam.
Was er enkele jaren geleden en mensen van Australie, NZ enz kwamen er speciaal om daar te duiken.
Ook kan je daar de echte "Tigercages " zien waarvan een replica in het oorlogsmuseum van Saigo gemaakt is.
Kijk even op de fotopagina van het Viet Nam forum, daar heb ik enkele foto’s geplaatst van die gevangenissen tijdens mijn bezoek; heel indrukwekkend.
Heb je nog meer vragen, laat het AUB even weten; zal deze ze snel mogenlijk proberen te beantwoorden.